בתחילת החודש שעבר סומנה נעמה גלי כהן כאחת הווקאליסטיות המוכשרות ב"הכוכב הבא לאירוויזיון". ביצועיה לשירים Rockabye, Crazy In Love ו־New Rules, כבשו בסערה וסימנו אותה כתופעה יותר מראויה לתשומת לב. עם זאת, כל אלה לא הספיקו כדי להעביר אותה לגמר.



"אני ממש לא מתחרטת שהלכתי לתוכנית", מקדימה כהן. "מדובר בתחרות שיש בה פן בינלאומי, והמוזיקה שלי מכוונת לקהל בינלאומי. חשבתי שזאת הזדמנות טובה להיחשף לעוד קהל, שאולי לא מכיר אותי. וזה קרה. אני שמחה על ההזדמנות. אנחנו לא צריכים להגביל את עצמנו בגלל שדברים יכולים להיראות פחות טוב בעיני אחרים. הלכתי עם הלב והאמת שלי, שהיא להגיע לכמה שיותר אנשים. זו הסיבה שהלכתי לתוכנית ובאמת קיבלתי את זה, כי אחריה הרבה אנשים חיפשו, מצאו ושמעו שירים שלי, וזה נורא מרגש".





השם נעמה כהן לא ממש זר לתעשיית המוזיקה. היא מלווה אותה בנאמנות כבר שמונה שנים, החל מהשתתפות ב"כוכב נולד", דרך הופעות ברחבי הארץ והקלטת שני אלבומי סולו: "שאלות על החיים" (2014) ו־Walk Of Freedom (2017).



איך שנפלטה מ"הכוכב הבא לאירוויזיון", שחררה את Keep Your Head Up, פרי שיתוף פעולה ראשון שלה עם הצמד גיא ויהל, הלא הם גיא מנטש ויהל דורון - שהוא גם, לגמרי לא במקרה, בעלה. "זו הפעם הראשונה שבה באמת כתבנו משהו ממש ביחד, אחרי שכל אחד בא מהעולמות שלו ומהמוזיקה שלו. סוף־סוף נפגשנו. היה באולפן קסם ונולד השיר", מספרת כהן. "ההשראה לשיר היא דמות שמחפשת לעשות את המסע שלה בחיים, ויש איזו דמות רוחנית שנותנת לה טיפים ומעודדת אותה להמשיך קדימה".





זה שיר אוטוביוגרפי?
"לא, אבל אני מתחברת למשמעות שבו".



יכולת לשתף פעולה עם גיא ויהל מזמן. מדוע רק עכשיו?
"נכון, יכולנו, אבל דברים קורים בזמן שלהם".



זה שיר מתוך אלבום שבדרך?
"אני כרגע לא עסוקה בהגדרות של אריזות. יותר חשוב לי להוציא מוזיקה באופן שוטף ורציף, ולהמשיך לתת לקהל שלי לשמוע ממני. אז כרגע זה לא יוצא תחת איזושהי אריזה. אולי בהמשך".



את מאמינה ששני האלבומים שלך קיבלו את ההכרה הראויה להם?
"אני מרגישה שהם זכו להכרה שהתאימה להם באותו הזמן".





מה נותן לך כוח להמשיך להופיע ולהקליט, חרף הקשיים שמאפיינים את חיי המוזיקאים בארץ?
"אני מרגישה שקיבלתי מתנה, מה שאומר שאני צריכה לקום בבוקר, לממש אותה ולבטא אותה. זאת השליחות שלי וזה מה שנותן לי כוח".



בימים אלה יוצאת כהן במופע חדש המבוסס על שיריה ממיני־האלבום הלועזי, שירים שביצעה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" והשיר החדש שנוצר בשיתוף פעולה עם גיא ויהל. המופע יתקיים במועדון התיאטרון בתל אביב, מה שמהווה עבורה סגירת מעגל. "זאת הפעם הראשונה שאופיע שם. לפני ארבע שנים, בדיוק באותו מקום, התחתנתי עם יהל, כך שיש למקום הזה גם משמעות אישית עבורי, וזה מרגש אותי מאוד", היא אומרת.



נעמה גלי כהן, NAAMA - מארחת את גיא ויהל, אסתר רדא ו־VADIM, חמישי בפברואר, שלישי, 21:30, מועדון התיאטרון, תל אביב