"ערב טוב תל אביב! יא אללה! אנחנו מאוד מתרגשים להיות כאן היום, תודה רבה לכם שבאתם". במילים אלו פתח רייכל את ערב חמישי האחרון על בימת היכל מנורה. בניגוד לכל הופעה אחרת שנכחתי בחודשים האחרונים, מה שהיה ראוי לשבח ואף הפתיע ושימח אותי מאוד היה הדיוק בזמן. הפרויקט בניצוחו של רייכל עלה לבמה בדיוק בזמן ונתן הופעה בהחלט מכובדת של שעתיים מלאות. היום, זה כ"כ לא רגיל שהופעה מתחילה בזמן, שאגלה לכם סוד קטן, אפילו איחרתי בכמה דקות, כי בינינו, מי מהאומנים באמת עולה לבמה בזמן? אז הנה לכם התשובה. שאפו ראשון.



ללא ספק, השנה החולפת הייתה מהמוצלחות בקריירה של עידן רייכל. שלל להיטים שיצאו 'ואם תבואי אליי", "את לא נשארת לבד", שיצא לאחרונה, וכמובן הפסטיבל הגדול באמפי לייב ‏פארק בראשל"צ, אותו יזם וניהל אומנותית, ובו החזיר את הפרויקט לבמה ל-16 מופעים.




 


‏‏הפרויקט בהרכב החדש בניצוחו של רייכל משלב 14 מוזיקאים מוכשרים, אשר יחד עמו מביאים אל הבמה מופע מיוחד, שונה ומרהיב. במופע החדש של הפרויקט שעתיים מלאות הכוללות את כל השירים האהובים, מאז ועד היום, בהפקה ‏מוסיקלית חדשה.



הצניעות של רייכל היא ללא ספק חלק בלתי נפרד מכל מה שהוא משדר ומביא אלינו, לבמה ולשירים האהובים והמוכרים. לאורך המופע הדהימה אותי חלוקת התפקידים על הבמה. הזמרים, על אף קולם המשגע הם לאו דווקא היו אלו שבלטו על הבמה, והפוקוס התחלק בין כולם - הנגנים, הזמרים וכמובן רייכל הצנוע מאוד, שברובו של הערב הסתפק במקומו הבטוח בצד הבמה, לצד הפסנתר שלו. בהחלט חלק מהקסם שלו.





"רציתי לספר לכם איזה עניין, השבוע הראיתי לבתי בת ה-3.5 תמונה שלי עם רסטות ארוכות, היא שאלה אותי: אבא כשהיית קטן היית קוף?", סיפר רייכל, שבמהלך המופע דאג לשמור על קשר עם הקהל, ניהל כמה שיחות סמול טוק, ולא מעט בדיחות שהצליחו להעצים את האהדה, שעליה אני בטח לא צריכה לספר לכם. פשוט נסו לדמיין את היכל מנורה מלא, ללא כיסא אחד פנוי, ואלפי אנשים שמדקלמים את שיריו האהובים בעל פה כמובן (אגב, ביניהם גם לא מעט תיירים).



את האמת, תמיד תהיתי איך זה להיות אחת מבנותיו של רייכל. הוא בטח מזמר, מנגן ושר להן כל היום בבית. תגידו שזה לא חלום. אז זהו, שכנראה הן קטנות מדי בשביל "לנצל" את הכישרון המדהים של אביהן. "סיפרתי לבנות שיש לי הופעה, הן שאלו אותי; 'אבא, זה הקונצרט שבאים אנשים?' עניתי שכן ושאלתי אתן רוצות שאני אשיר לכן? 'לא אנחנו לא אוהבות'. זה רק אני או שהן היחידות שיכולות לסרב לו?





האותנטיות, השירים שטבועים עמוק בתוכנו והפכו חלק מהתרבות שלנו, הזמרים המדהימים, הנגנים הפנומנליים, הקסם, הצניעות והריגוש הבלתי פוסק מאישיותו הקסומה שעוברת אלינו בכל דרך, גרמו לערב לעורר בי זיכרונות טובים וישנים, כמו מסע בזמן. ויחד עם זאת, "מכל הרגעים בזמן למצוא אחד לאחוז בו ולהגיד שהגענו, תמיד לזכור לרגע לעצור ולהודות על מה שיש ומאיפה שבאנו". אז יכול להיות שהייתי מרוצה יותר אם היינו מקבלים קצת יותר מעידן רייכל ופחות מהפרויקט, אבל עדיין אסכם בזאת שנהניתי מכל רגע.