אירופה עושה לנו כבוד: אמש החל קדם האירוויזיון השבדי לקראת התחרות הגדולה שתערך בארץ במאי הקרוב. לאחר שנגמרו ביצועי 7 השירים והאירוע עבר להצבעת הקהל, החל החלק האמנותי של הערב, אשר למרבה ההפתעה כלל ביצוע של מנחי הערב למחרוזת שירים של ארבעת השירים איתם זכתה ישראל באירוויזיון "Toy", "דיווה", "הללויה" ו"אבאניבי".


על ביצוע החיקוי ל"דיווה" של דנה אינטרנשיונל, הופקד אריק סעדה, אשר ייצג את שבדיה בשנת 2011 והגיע למקום השלישי. שבדיה נחשבת למעצמת אירוויזיון עם 6 זכיות מאז הזכייה הראשונה של אבבא עם ווטרלו ב-1974, כאשר 2 הזכיות האחרונות שלה היו בעשור האחרון, עם 2 שירים מובילים ומוכרים - "אופוריה" בשנת 2012 ו"הירוז" בשנת 2015.



על רקע קריאות המחאה של אומנים בבריטניה לייצוג המדינה בתחרות, רק מכיוון שהיא נערכת בישראל, ועל רקע קריאות ההחרמה בקדם הצרפתי, בו לקחה חלק נטע ברזילי, מחווה שכזו בהחלט מרגשת והמחממת את הלב.

הקדם השבדי מורכב מארבע תוכניות קדם, בהן מתמודדים 7 שירים, 2 מהם עולים אוטומטית לגמר ו2 נוספים נשלחים לתוכנית מיוחדת של גלגל הצלה, ממנו יעלו 4 שירים, כך שבגמר הגדול יתמודדו 12 שירים על הזכות לייצג את שבדיה באירוויזיון.