ראש מכינת עצם והרב הראשי לשעבר, תת אלוף במיל' רפי פרץ, הוא המועמד של המועצה הציבורית לבחירת יו׳׳ר למפלגת הבית היהודי. בהודעה של המועצה נכתב כי "הרב פרץ נבחר בידי המועצה הציבורית לאחר דיונים מעמיקים והליך בחירה ארוך וקפדני שכלל מעל ל-70 מועמדים ומועמדות". מינויו יובא לאישרור מרכז המפלגה מחר בשעה 20:30 ביחד עם נציגות ונציגי רשימת הבית היהודי שייבחרו מחר בידי מרכז המפלגה לכנסת ה-21.



הרב פרץ עצמו אמר לאחר ההודעה כי "בענווה ובצניעות שמחתי לשמוע על התפקיד שמטילים על כתפיי המועצה שטרחה ועבדה קשות להוציא דבר מתוקן מתחת ידיה. ראיתי את הרצינות שלה היום, ראיתי את הרציניות ביחס לכל מועמד ואני גאה שיש לנו בציונות הדתית מועצה ציבורית כל כך מגוונת ויפה. רבנים, נשים ואנשים מהשטח וכל אחד תרם את תרומתו. אני מקווה ומאמין שהקדוש ברוך הוא יתן לי את הברכה לעמוד ולשאת בעול הציבורי המיוחד הזה ולהאהיב שם שמיים על הבריאות ולהאהיב איש על אחיו. זה דגלה של הציונות הדתית".
 
הרב רפי פרץ בן ה-63 הוא אב ל-12 ילדים וגדל בשכונת קריית היובל בירושלים ולמד בישיבת בני עקיבא נתיב מאיר בכיתה ממנה יצאו שלושה אלופים, אלעזר שטרן, יאיר נוה וישי בר. הוא שירת כטייס מסוקים בחיל האוויר והוסמך לרבנות בישיבת הכותל. במהלך תכנית ההתנתקות הועברה המכינה בראשה עמד מהיישוב עצמונה בגוש קטיף. הוא מונה לתפקיד הרב הצבאי הראשי ביוני 2010 ורוב שירותו היה תחת הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, המתמודד בראשות 'חוסן לישראל' בבחירות הנוכחיות. ביולי 2016 הודיע על פרישה מהתפקיד, ככל הנראה על רקע הפגיעה לדעתו ברבנות הצבאית והעברת ענף תודעה יהודית מהרבנות לאכ"א.
 
יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' ברך על הבחירה ואמר "ברכות לידידי ורעי הרב רפי פרץ על היבחרו לתפקיד יו"ר הבית היהודי. אתגרים גדולים ניצבים בפנינו ואני סמוך ובטוח שבעבודה משותפת ומתוך הערכה הדדית נפעל לבנייה מחדש של הציונות הדתית וביתר שאת. עוד נכונו אתגרים רבים לציבור הגדול הזה ובעזרת השם בימים הקרובים נצא לדרך משותפת של כתיבת הפרק הבא בעשייה ובהשפעה הרחבה של הציונות הדתית על עם ישראל. הרב רפי, אני שמח על הצטרפותך ומצפה לעבודה המשותפת. אני קורא לך לשבת איתי כבר מחר ולסכם על עקרונות הריצה המשותפת שלנו ושל יתר הכוחות בימין. היום יותר מתמיד - יש על מי לסמוך".

מהליכוד נמסר בתגובה להחלטה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך את הרב רפי פרץ על בחירתו ליו״ר הבית היהודי. ראש הממשלה נתניהו קורא לבית היהודי לפעול על מנת להתאחד עם ״האיחוד הלאומי״ ו״עוצמה לישראל״ כדי למנוע אובדן מנדטים לגוש הימין, מה שעלול להביא להקמת ממשלת שמאל".

יו"ר 'הימין החדש' ויו"ר הבית היהודי לשעבר, נפתלי בנט, צייץ כי "אנחנו מברכים על בחירתו של הרב רפי פרץ, הרבצ״ר לשעבר, לתפקיד יו״ר הבית היהודי ומאחלים לבית היהודי ולאיחוד הלאומי הצלחה בבחירות".

נפתלי בנט. צילום: אבשלום ששוני
 
מיכאל בן ארי מ'עוצמה יהודית' מסר כי "הנהלת עוצמה יהודית מברכת את הרב רפי פרץ, שנבחר לעמוד בראש הבית היהודי. וקוראת לו להבין את גודל השעה ולהיכנס באופן מיידי למומ, כבר מחר בבוקר, להקמת בלוק טכני, שיאסוף את הקולות הנאמנים לעם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל, מתוך אחריות, וכדי שבכנסת הקרובה תהיה מפלגה ציונית דתית בכנסת".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, המתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי, אמר כי "שוחחתי כעת עם ידידי הרב רפי פרץ ובירכתי אותו על היבחרו להוביל את מפלגת הבית היהודי בבחירות הקרובות. הרב פרץ עטור עשייה בשדה החינוך בישראל והוביל אלפי תלמידים להיות גורמים משפיעים בחברה הישראלית. אני בטוח שהיכנסו לבית היהודי זו ברכה לכל הציונות הדתית. הבטחתי לו שאעשה הכל על מנת לסייע לו בכניסתו לתפקיד. הצלחתו - הצלחתנו".

ח"כ מוטי יוגב המתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי ברך ואמר כי "הרב רפי פרץ אישיות ראויה מאד, להוביל בעת הזו את הבית היהודי. שמח בבחירתו ואומר לו: רק חזק ואמץ. כשם שהובלת מסוקים בטיסות קרביות חשוכות והבאת לוחמים אל המטרה, כשם שחינכת אלפי תלמידי מכינה להיותם חיילים חדורי אמונה ואומץ בצה"ל, כך אין לי ספק שתוביל את הבית היהודי גבוה. מכוחה של תורה ואמונה נשפיע טוב על כל האומה והמדינה. תודה למועצה הציבורית שעשתה עבודה במסירות ובנאמנות. אור חדש יאיר על הבית היהודי".