החלה הספירה לאחור לקראת סגירת נמל התעופה הישן באילת. החל מהיום (שני) יחלו בהדרגה טיסות מסחריות פנים־ארציות לנמל התעופה ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל בתמנע, שנחנך לפני כשבועיים. הטיסות הפנים־ארציות יפעלו בהדרגה עד למעבר המלא מהטרמינל הישן באילת לנמל התעופה החדש רמון. בהתאם ללוח הטיסות של רשות שדות התעופה, ינחתו וימריאו החל מהיום ברמון וממנו שש טיסות־פנים של חברות ישראייר וארקיע.



במשרד התחבורה הודיעו שלרשות הנוסעים יעמדו היום שירותי הסעה לרמון מנמל התעופה באילת, ללא תשלום, החל משעתיים וחצי לפני מועד ההמראה המתוכנן, בתדירות של 15 דקות. משרד התחבורה הודיע עוד כי תושבי אילת יהיו פטורים מתשלום עבור חניה למשך 36 שעות בנמל התעופה רמון. חברת אגד תפעיל ארבעה קווי תחבורה ציבורית מאילת לרמון ובחזרה בתעריף של 4.2 שקלים.



על פי התכנית, הטיסות המסחריות יועתקו משדה התעופה באילת לזה שבתמנע בהדרגה, עד לסגירתו של הישן ב־18 במרץ. ב־31 במרץ יופסקו גם כל ההמראות והנחיתות של הטיסות האזרחיות הבינלאומיות בנמל התעופה עובדה ויועתקו לרמון. גם הטיסות הבינלאומיות המסחריות ברמון יופעלו בהדרגה, עד למעבר לפעילות מלאה ב־2 באפריל.



שר התחבורה ישראל כץ ציין כי נמל התעופה רמון ישמש את התעופה הבינלאומית והפנים־ארצית לדרומה של המדינה וישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל וכשדה אלטרנטיבי לנמל התעופה בן גוריון בשעת חירום.



"שמי אילת והנגב נפתחים לתחרות ומצטרפים למדיניות 'השמיים הפתוחים', שהובילה לתחרות ולהוזלה דרמטית של מחירי הטיסות ולגידול עצום במספר הנוסעים ליותר מ־22 מיליון נוסעים ב־2018, והיעד לשנה הנוכחית הוא 25 מיליון", אמר השר כץ, שציין עוד כי חברות התעופה שינחתו בנמל התעופה רמון יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה במטרה לעודד את החברות לנחות בשדה התעופה החדש, שהוקם בעלות של כ־1.8 מיליארד שקל.



לנוכח הריחוק היחסי של נמל התעופה רמון מאילת (כ־20 ק"מ) ועומסי התנועה הנוצרים לעתים בכניסה לעיר, החשש הוא שרבים יעדיפו להגיע לעיר הדרומית ברכב. באילת דורשים למנוע את סגירת שדה דב בתל אביב, וראש העירייה הזהיר שזו תהיה מכה קשה לעירו אם הטיסות לרמון ייצאו רק מנמל התעופה בן גוריון. בינתיים נמשך קידום תוכנית פינוי שדה דב והקמת רובע מגורים ומלונאות במתחם. הוועדה לשמירה על הסביבה החופית אישרה את תוכנית המתאר לרובע שדה דב. במסגרת ההחלטה, ניתנה תוספת משמעותית עבור שטחי מלונאות בהיקף כולל של כ־200 אלף מ"ר, בהם כ־3,700 חדרי מלון.