אם אתם לא יכולים בלי קיסמי שיניים, כדאי שתקראו על המקרה הבא שממחיש בצורה כואבת מה אסור בשום פנים ואופן לעשות איתם. לצערו של הגבר הזה מסין, הוא נאלץ ללמוד זאת בדרך הקשה, לאחר שקיסם שבלע בטעות כמעט הוביל למותו. הגבר בן ה-29, שידוע רק בשם ג'או, סיפר לכלי תקשורת מקומי שהוא נהג לשים קיסם בכוס האלכוהול שלו כדי שלא יתבלבל בינה לבין כוסות של אחרים.


הוא התעקש שזה לא גרם לו בעיות מעולם, למעט פעם אחת: "שתיתי אלכוהול והקיסם נשטף פנימה יחד איתו ונתקע לי בגרון, אבל הצלחתי להוציא אותו במהירות עם היד". לצערו, בפעם השנייה הוא לא היה כל כך בר מזל ואפילו לא שם לב שבלע את הקיסם. במשך ארבע השנים הבאות ג'או ביקר אצל המון רופאים והוציא הון כי סבל מבעיות בלב ובריאות, אך אף אחד מהם לא הצליח להבין מה לא בסדר איתו. 
  
הרגל שתייה מוזר כמעט הביא למותו. ג'או בבית החולים
הרגל שתייה מוזר כמעט הביא למותו. ג'או בבית החולים

לפי הדיווחים המקומיים, רופאים שונים אבחנו אצל ג'או כמעט דבר אפשרי, אבל אף אבחנה לא הייתה נכונה והטיפולים שקיבל לא עזרו לו. ככל שעבר הזמן מצבו הלך והחמיר, עד שבחודש ינואר הוא הובהל לבית החולים כשהוא סובל ממה שנראה כדלקת ריאות וכן מחום גבוה. גם הפעם הרופאים לא ידעו להגיד מה גורם לבעיות החוזרות שלו, ונתנו לו טיפול עבור דלקת ריאות רגילה. 

שבועות ספורים לאחר ששוחרר, ג'או סבל שוב מאותם תסמינים רק במידת חומרה רבה יותר והחום שלו עלה ל-40 מעלות. הפעם, הוא הלך לבית חולים אחר, בעיר נאניג, שם רופאים מצאו צל חשוד בריאה הימנית שלו, וכן מה שנראה להם כמו גידול בחלק העליון בליבו. הם ערכו לו ניתוח לב פתוח (שערך יותר משבע שעות) כדי להוציא את הגידול, אבל הופתעו ממה שמצאו במקומו.
 

הקיסם שנמצא בליבו של ג'או. צילום מסך
הקיסם שנמצא בליבו של ג'או. צילום מסך



ד"ר וואן זאו הוי, ראש מחלקת הלב בבית החולים, הסביר שבחלקו העליון של הלב (בעלייה הימנית) הם מצאו קיסם שיניים באורך שישה סנטימטרים. להשארתו, הקיסם עבר דרך הוושט של ג'או בלי לפגוע בו, ומשם חדר לריאה הימנית ואז המשיך לתוך ליבו. זאוי הוי הוסיף שזה נדיר למצוא עצם זר בלב של מטופל, וזה גם מאוד קשה לאבחון.



כמו כן, אם לא מוצאים זאת בזמן, כמו במקרה של ג'או, המטופל עלול לסבול מלדלקות חוזרות ונשנות בשריר הלב ובקרום הלב וכן מערכת הנשימה. לדבריו, ג'או הוא בר מזל על ששרד את זה ללא השלכות חמורות.