עוד ועוד מדינות באיחוד האירופי מכירות בחואן גוואידו כנשיא הזמני של ונצואלה, אולם האיחוד עצמו, כישות מדינית עדיין לא שם. גורמים דיפלומטיים אומרים היום (שני) כי איטליה בלמה הצהרה של האיחוד לפיה הוא יכיר בנשיא האסיפה הלאומית כנשיא הזמני של המדינה הדרום אמריקאית. באיחוד האירופי יש צורך באישור של כל המדינות החברות כדי לקבל החלטה כלשהי ולכל מדינה יש זכות וטו. 

בימים האחרונים נתגלעה מחלוקת בין המדינות באשר לדרך בה יש להתייחס למצב בוונצואלה. עד כה תשע מדינות באיחוד האירופי הודיעו כי הן מכירות במנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גוואידו כנשיא המדינה. המהלך של המדינות, שכוללות את בריטניה, ספרד, צרפת, גרמניה, פורטוגל, שוודיה, הולנד, אוסטריה ודנמרק, הגיע לאחר שפג האולטימטום בן שמונת הימים שהציב האיחוד האירופי לנשיא ניקולאס מדורו להכריז על בחירות במדינה.

"מהיום לא נחסוך כל מאמץ לסייע לעם בוונצואלה להשיג חירות, שגשוג והרמוניה", אמר ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס. שר החוץ הבריטי ג'רמי האנט אמר כי העם בוונצואלה סבל מספיק. "הדיכוי של משטר מדורו הבלתי חוקי חייב להסתיים".
כזכור, מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גוואידו, הכריז על עצמו לפני שבועיים, בתמיכת ארה"ב, כנשיא ממשלת המעבר של המדינה. בשבוע שעבר פורסם ראיון עמו ב"גרדיאן", בו קרא לאזרחי המדינה להפגין נגד שלטונו של ניקולאס מדורו והוסיף כי ארצו המרוסקת כלכלית חווה בימים אלו "רגע כמעט קסום" בדרך להחייאת הדמוקרטיה. 

טראמפ התייחס אתמול בראיון לרשת CBS למצב בוונצואלה, לאחר שהכיר ביו"ר האסיפה הלאומית, גוואידו, כנשיא הלגיטימי של המדינה הדרום אמריקאית ואמר כי שליחת כוח צבאי לשם "היא אפשרית". עוד אמר כי לפני חודשים ספורים דחה בקשה של הנשיא מדורו לפגישה.

אתמול, הנשיא מדורו אמר על טראמפ בראיון לטלוויזיה הספרדית כי הוא "עושה טעויות שיכתימו את ידיו בדם. בוא נכבד אחד את השני. או שאתה הולך לחזור על מה שקרה במלחמת ויאטנם גם באמריקה הלטינית?"