פיגוע נוסף ביהודה ושומרון: שני מחבלים פלסטינים רכובים על אופנוע השליכו מטען הערב (שני) לעבר חיילי צה"ל במחסום ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". באירוע, שהתרחש סמוך לג'נין, לא היו נפגעים לכוחותינו, והכוח שהותקף השיב באש לעבר המחבלים, ממנה ככל הנראה נהרג אחד מהם לפחות.



על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטינים, המחבל שנהרג כתוצאה מירי כוחות צה"ל הוא עבדאללה אבו טאלב. יש לציין, כי דובר צה"ל לא התייחס לדיווח הפלסטיני לפיו מחבל נהרג כתוצאה מירי הכוחות.



מוקדם יותר היום, הוציא צה"ל צו הריסה לביתו של עאצם ברגותי, המחבל שביצע את הפיגועים בצומת עפרה ובגבעת אסף בחודש דצמבר, בהם נרצחו שני חיילים והתינוק עמיעד שראל איש-רן. מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, חתם היום על צו, לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו נגד ההריסה. 

כמו כן, נמסרה היום הודעה לבא כוחה של משפחת המחבל צאלח ברגותי, אחיו של עאצם, בדבר כוונת צה״ל להרוס את הדירה בה התגורר. למשפחה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה. 
שני המחבלים ביצעו יחד את פיגוע הירי סמוך ליישוב עופרה ב-9 בדצמבר 2018, בו נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן ז״ל ו- 7 נוספים נפצעו. בנוסף, ביצע עאצם ברגותי את פיגוע הירי בצומת גבעת אסף ב-13 בדצמבר 2018, בו נפלו הלוחמים סמ"ר יובל מור יוסף ז״ל וסמ"ר יוסף כהן ז"ל ושניים נוספים נפצעו.
עאצם נתפס על ידי כוחות הביטחון לפני כחודש בבית אחד מסייעניו בכפר אבו שח׳ידם. הוא היה עסוק בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. אחיו צאלח חוסל במהלך המצוד אחריו לאחר שכוחות הביטחון הגיעו אל הבית בו שהה.
 
לפני כשבועיים ניסה מחבל פלסטיני לבצע פיגוע דקירה סמוך לכיכר החטיבה המרחבית "שומרון", נורה ונוטרל על ידי לוחמי צה"ל. לא היו נפגעים באירוע וכוחות רבים הגיעו לנקודה. המחבל הגיע ברכב לעמדת הבידוק וניסה לדקור את החייל, אולם האפוד הקרמי של הלוחם מנע ככל הנראה את פגיעתו, ולוחם אחר ירה בו והרג אותו.

לפני כחודש, נפצע באורח קל נהג אוטובוס בפיגוע ירי שבוצע סמוך לבית אל במרחב החטיבה המרחבית בנימין. על פי הדיווחים, נורו כארבע יריות, וזמן קצר לאחר מכן הנהג איבד שליטה על האוטובוס ופגע בעמוד סמוך. נזק נגרם לשמשת האוטובוס, שנופץ הן על ידי היריות וכן בעקבות הפגיעה בעמוד, מה שהוביל לפציעתו של הנהג.