ח"כ מוטי יוגב ניצח היום (שלישי) בבחירות לרשימת הבית היהודי ויהיה מספר 2 ברשימה, אחרי הרב רפי פרץ שיעמוד בראשה. במקום השלישי תכהן אישה חדשה, ששמה טרם פורסם. אחריו ברשימה הרב אלי בן דהן וסגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, שצמודים במקומות 4 ו-5. הפער ביניהם עומד על קולות בודדים. 



למקום השישי והפחות ריאלי בהתחשב בסקרים האחרונים, הגיעה מירי אברג'יל, אחריה שוקי זוהר ויונתן דובוב. את העשירייה הראשונה סוגרים אורלי רפפורט וארז צדוק, שנבחרו למקומות התשיעי והעשירי בהתאמה.
בתוך כך, מרכז המפלגה אישר את מינויו של ראש מכינת עצם והרב הראשי לשעבר, תת אלוף במיל' רפי פרץ לתפקיד יושב ראש המפלגה. בהודעה של המועצה הציבורית לבחירת יו"ר למפלגת הבית היהודי נכתב: "הרב פרץ נבחר בידי המועצה הציבורית לאחר דיונים מעמיקים והליך בחירה ארוך וקפדני שכלל מעל ל-70 מועמדים ומועמדות". 

הרב פרץ עצמו אמר לאחר ההודעה כי "בענווה ובצניעות שמחתי לשמוע על התפקיד שמטילים על כתפיי המועצה שטרחה ועבדה קשות להוציא דבר מתוקן מתחת ידיה. ראיתי את הרצינות שלה היום, ראיתי את הרציניות ביחס לכל מועמד ואני גאה שיש לנו בציונות הדתית מועצה ציבורית כל כך מגוונת ויפה. רבנים, נשים ואנשים מהשטח וכל אחד תרם את תרומתו. אני מקווה ומאמין שהקדוש ברוך הוא יתן לי את הברכה לעמוד ולשאת בעול הציבורי המיוחד הזה ולהאהיב שם שמיים על הבריאות ולהאהיב איש על אחיו. זה דגלה של הציונות הדתית".
הרב רפי פרץ בן ה-63 הוא אב ל-12 ילדים וגדל בשכונת קריית היובל בירושלים ולמד בישיבת בני עקיבא נתיב מאיר בכיתה ממנה יצאו שלושה אלופים, אלעזר שטרן, יאיר נוה וישי בר. הוא שירת כטייס מסוקים בחיל האוויר והוסמך לרבנות בישיבת הכותל. במהלך תכנית ההתנתקות הועברה המכינה בראשה עמד מהיישוב עצמונה בגוש קטיף. הוא מונה לתפקיד הרב הצבאי הראשי ביוני 2010 ורוב שירותו היה תחת הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, המתמודד בראשות 'חוסן לישראל' בבחירות הנוכחיות. ביולי 2016 הודיע על פרישה מהתפקיד, ככל הנראה על רקע הפגיעה לדעתו ברבנות הצבאית והעברת ענף תודעה יהודית מהרבנות לאכ"א.