להיות במסגרת של מרכז לבריאות הנפש אינו דבר פשוט, אבל מתברר שזה יכול להיות מסובך עוד יותר אם מתווספים איסורים והגבלות, כגון הקפדה יתרה על ענייני כשרות, כמו בבית החולים שלוותה בהוד השרון. למערכת "מעריב" זרמו השבוע טענות מטופלים במוסד בדבר הקפדת יתר במקום בתקופה האחרונה על ענייני כשרות קלה כבחמורה, מה שגורם לעוגמת נפש למטופלים רבים.
מהעדויות עולה כי הרב ב"שלוותה" אוסר על הצוות המטפל בחולים להוציא מהמטבחונים שבמחלקות השונות כל מזון חלבי שהוא במשך כשש שעות לאחר שהוגשה ארוחה בשרית. הוראה זו, חשוב לציין, חלה גם על  מטופלים שלא אכלו כלל בשר, וכן על מטופלים שאינם שומרים על כשרות. כמו כן לטענת מטופלים ובני משפחותיהם, על פי הוראת רב בית החולים חייב המאבטח בשער לבדוק את תיקיהם של באי המקום כדי לוודא שאינם מכניסים מוצר מזון שאינו נושא תווית הכשר. 
"יש המון מטופלים, וביניהם אני, שכוס נס קפה בשבילם זה במקום כדור הרגעה ובמקום דיכאון והתקפי זעם", סיפרה אחת המטופלות בשיחה עם "מעריב". לדבריה, הגבלות כאלה מקשות מאוד את חייהם של המטופלים, שלא לצורך. תלונות המטופלים הגיעו אל יקי הרץ, מנהל קהילת דת ומדינה בברית הישראלית, וזה מוחה על ההתנהלות בבית החולים. "התחשבות בציבור הדתי ושומר המסורת היא קריטית, אך לא פחות מכך גם רווחתם של המאושפזים בבית־החולים", אמר בשיחה עם "מעריב". 

לדבריו,"כאשר מדובר בבית־חולים פסיכיאטרי עם מאושפזות ומאושפזים במצוקה נפשית ובמצבים גבוליים, הלכות הכשרות לא יכולות לבוא על חשבון תנאים מינימליים של החולים. מצב כזה שבו אין לחולים גישה לקפה במשך שעות רצופות הוא דבר אבסורדי ביותר". עוד הוסיף כי לדעתו, "מדובר בהפרה בוטה של זכויות אזרח בסיסיות, ואנחנו קוראים להנהלת שלוותה לערוך בדק בית ולרענן את הכללים". 
הרץ דורש מהנהלת המוסד למצוא פתרון יצירתי שיענה על הצרכים של כלל האוכלוסיות שמקבלות שירותים.
מהמרכז הרפואי שלוותה נמסר בתגובה: "כמו כל בתי החולים בארץ בית החולים שלוותה פועל בהתאם לנוהלי כשרות של הרבנות הראשית לישראל תוך כיבוד והתחשבות בכלל המטופלים השוהים בבית החולים". 
עוד נמסר כי "לאחר ארוחת הצהריים מוגשת למטופלים שתייה חמה, וכשזו מוגשת בכלי מטבח בשריים לא ניתן להשתמש בכלים אלה עם דברי חלב. בימים אלה נעבור להגשת השתייה החמה בכלים חלביים, ובכך יבוא הנושא על פתרונו. כל מטופל רשאי לעשות כרצונו במזונותיו ובכליו ולקנות כל מזון שירצה בהתאם להעדפותיו. המאבטחים אחראים לביצוע בדיקות בטיחות ואינם עוסקים בבדיקות מזון".