הפרטים החדשים שהתגלו היום (שלישי) על רקע האירוע בו גבר ניסה לרצוח את אשתו והתאבד מיד לאחר מכן במהלך הלילה ביבנה, שופכים אור על אלימות במשפחה שנמשכה לאורך זמן. בפרטים שהתפרסמו עלה כי הבעל התוקף נידון לשנתיים מאסר על תנאי בשל אירוע אלים קודם, שאירע בתחילת 2018, בינו לבין אשתו וילדיהם. מהחקירה עלה כי במהלך המקרה המדובר הוא השתולל ושבר את המחשב בבית ואיים לפגוע בילדים ובאשתו. 


הלילה כאמור קבעו כוחות הרפואה את מותו של הגבר, כבן 62, לאחר שתקף את אשתו ופצע אותה באורח קשה, ותלה את עצמו סמוך למקום מיד לאחר מכן. בעוד החקירה לבירור האירוע החלה, התראיינה הבוקר אורית מזרחי, העובדת הסוציאלית שליוותה את המשפחה, ב"כאן 11", וחשפה כי האישה בחרה שלא ללכת למקלט לנשים מוכות. "היא החליטה לחזור ולשחזר את הזוגיות. היא לא רצתה להשאיר את הילדים ולהתרחק כל כך. יש ילד בבית, ויש נער בן 17". 
למה היא רצתה לשקם את המשפחה?

"מההיכרות שלי איתה, היא אף פעם לא חששה לחייה. היו יחסים קשים, והיה לה קושי רב ביחסים איתו, לא היה שום חשש אמיתי לכזה אירוע. הם התחתנו כבר באתיופיה, ועלו בגיל מאוד צעיר. כלכלית הם הסתדרו, שניהם התפרנסו יפה. אנחנו מצרים על זה שהיא לא בחרה ללכת למקלט. הילד בן ה-12 לא היה מעוניין לראות אף אחד. הוא הזעיק את המשטרה". 
"כל כך אהבנו אותה", הוסיפה מזרחי על האישה ששוכבת כעת בבית החולים כשהיא פצועה קשה, "תמיד יזמנו קשר. רק בשבע בבוקר שמעתי את השם שלה. זה היה מאוד קשה. לא תיארתי לעצמי שזה יכול לקרות. היא שכנעה אותנו שזה לא יכול לקרות. אנחנו בתור עובדים סוציאליים תמיד שואלים. אני אומרת לנשים - תקשיבו לעצמכן, תדעו איזו אופציות יש לכן".

עוד עלה מהחקירה, כי הבעל הלם בעצמה ברעייתו באמצעות חפץ קהה, ככל הנראה פטיש ולאחר מכן נמלט הזירה. על פי ההערכה, מי שהזעיק את המשטרה הוא בנם בן ה-10 וגורמים במשטרה מציינים כי השיחה למוקד הייתה שקטה מאוד ומבולבלת. עם הגעת השוטרים הוא נכח בזירה. מיד לאחר הגעת השוטרים התקיימו סריקות נרחבות אחר הבעל והוא נמצא לאחר שתלה עצמו על עץ ברחוב סמוך. השוטר ניסה לבצע בו פעולות החייאה עד הגעת צוותי ההצלה שנאלצו לקבוע את מותו.

שכנה: "הם חיו את החיים שלהם, לא ראינו מצוקה"

שכנתם של בני המשפחה, ענת, סיפרה בגלי צה"ל על מה שאירע הלילה: "התעוררתי בערך ב-1:00, שמעתי צעקות אבל לא הבנתי מה קורה, עד שרצתי למדרגות וראיתי מה קרה. האבא תלה את עצמו בחוץ ואת האמא פינו לבית החולים במצב קשה. הבנתי שהבן הקטן דיווח למשטרה".

"אני מכירה את המשפחה לפחות 16 שנה. הם עלו לארץ משהו כמו 2001-2000, יש להם שמונה ילדים מקסימים אחד אחד, אף פעם לא שמענו אותם, חיו את החיים שלהם, לא הציקו או הפריעו, לא היה משהו חריג. לא ראינו מצוקה".