"הליכוד זה מחלה": עשרות אלפים הגיעו היום (שני) לגני התערוכה בתל אביב, והצביעו בפריימריז של הליכוד כדי לבחור את רשימת המפלגה לכנסת ה-21. שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הגיעה לגני התערוכה עם בידורית ורמקולים, ושחררה אמירה שהזכירה את זו של רה"מ, בנימין נתניהו, בבחירות האחרונות, כאשר קראה למתפקדי המפלגה: "צאו החוצה, הליכודניקים החדשים מגיעים לקלפיות ורוצים לשנות את דמות המפלגה". 



"אני רוצה חמישייה ראשונה - זה מה שאני מבקשת", הצהירה רגב, שהוסיפה: "אני קוראת לכל המתפקדים לצאת החוצה, 'הליכודניקים החדשים" מגיעים לקלפיות ורוצים לשנות את דמותה של המפלגה. כדי לקבל את התמונה האמיתית אני קוראת לליכודניקים - צאו להצביע".



לדבריה, "אחרי שהסודנים כבשנו את דרום תל אביב, עכשיו 'הליכודניקים החדשים' כובשים את דרום תל אביב. הם מייצגים את השמאל ומנסים לפגוע ולשנות את ה-DNA של המפלגה שלנו. אנחנו ננצח אותם וזה יקרה אם כולם ייצאו להצביע ולהשפיע".



איש התקשורת ופליט הריאליטי אלירז שדה, שהשיק בשבת עם נתניהו את ערוץ "הליכוד טי.וי" אשר ישדר במהלך קמפיין הבחירות הגיע גם הוא למקום, לא הורשה להתראיין אך נענה לבקשות המצביעים ל"סלפי" עמו.



אלירז שדה. צילום: מור שמעוני
אלירז שדה. צילום: מור שמעוני




שניים מהמצביעים, אופיר בוריה מתל אביב ומוטי גינדי מרמת השרון, סיפרו למעריב כי "התלבטנו המון, משום שלבחור 12 מבין כ-50 מועמדים זה די קשה. אין ברירה, אלא להשאיר חלק בצד. משתדלים לבחור את הטובים ביותר, הליכודניקים האמיתיים והוותיקים. לקחנו יום חופש היום כי הליכוד זאת מחלה, אהבה מילדות והיום זה חגיגה".



דני ומאיה. צילום: מור שמעוני
דני ומאיה. צילום: מור שמעוני



בהתייחס לחקירות נתניהו, אמרו: "החקירות של ראש הממשלה לא מרתיעות אותנו".  כמו כן, על הקרע עם גדעון סער הוסיפו השניים כי "לרה"מ יש רשימת מומלצים. חלק נשמעים וחלק פחות. אנחנו בחגיגה דמוקרטית".


דני ומאיה, בני זוג מתל אביב, סיפרו: "הצבענו כבר. שנינו התפקדנו במסגרת הליכודניקים החדשים. הצבעתי ל-80% אחוז מהחדשים עם שלוש החלפות. אנחנו מזדהים על החוקה של הליכוד אבל לא עם האנשים שמובילים את המפלגה כיום. שנינו בשנת שבתון אז לא עבדנו היום. יש נגדנו הרבה סטיגמה בקרב החברים שלנו התל אביבים. זאת מפלגת השלטון, מפלגה דמוקרטית, ומי שלא מרוצה מהעומדים בראשה שיבוא להצביע".

תומכת נלהבת של מירי רגב. צילום: מור שמעוני
תומכת נלהבת של מירי רגב. צילום: מור שמעוני


אהרון בוצר, בן 87 מתל אביב, סיפר כי הוא "חבר ליכוד מהרגע שהליברלים הצטרפו עם חרות. זה הרבה שנים. המפלגה, למרות שאני מהליברלים, עדיפה לעומת האחרים".

"אני בהנהלה של המייסדים של הליכוד. היו הצעות בישיבת המייסדים שנעשה רשימה במי אנחנו תומכים. אני הייתי נגד, למה לי את זה? אנחנו לא ילדים קטנים. כל אחד מה שנוא רוצה שיעשה. קיבלו את דעתי. הייתי חבר טוב של יצחק מודעי. היינו נפגשים פעם בשבוע בליברלים. היינו אומרים לו ׳תראה מה כתבו עליך׳. הוא היה אומר ׳העיקר שכתבו את השם שלי נכון׳. כשאני בא להצביע, יש כאלה שאני לא מכיר. אז לא אצביע בשבילם. כשיהיה לי אחד או שניים חסר - מי שיש לי את השם לו בראש אצביע לו. זה מה שמירי רגב עושה".

בהתייחס לחקירות של נתניהו, אמר: "זה אומר שהוא אשם? צדק יש רק בשמיים. הכל היום זה ניצול של הבחירות. כל מי שרוצה שהליכוד לא ינצח אומר ככה".
 
אהרון בוצר. צילום: מור שמעוני
אהרון בוצר. צילום: מור שמעוני

מאיר נרקיס מרמת גן, 30 שנה חבר ליכוד, מתעקש: "החקירות של ראש הממשלה לא מעניינות אותי. לא השמפניה, לא הסיקור האוהד בוואלה. לא משנה לי מה יגידו שביבי עשה. בשבילי הוא מספר אחת. רק אני מקווה שיגמור את הכסאח עם גדעון סער, כי זה לא מתאים".

חבר הכנסת אורן חזן לא נראה באזור, אך הגימיק שלו יוצא דופן: כפילים שלו, אשר משכנעים את הסביבה כי מדובר בדבר האמיתי. "אני אורן חזן", מתעקש אחד מהם וממשיך להתעקש. מולו חולפים, שומו שמים, שניים מנציגי "הליכודניקים החדשים".