האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה הכריזה בשבוע שעבר על המועמדים הסופיים העולים לגמר בתחרות טקס פרסי הטלוויזיה לשנת 2018. הסדרות שגרפו הכי הרבה מועמדויות בפרסי הטלוויזיה הן "בשבילה גיבורים עפים" של קשת ו"על הספקטרום" של yes עם 13 מועמדויות כל אחת, התוכניות שבלטו בהיעדרן היו "האח הגדול", "חתונה ממבט ראשון" ו"שנות ה-80". מני אסייג, שיצר את "שנות ה-80" יחד עם אחיו שלום אסייג, הגיב הערב (שלישי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב103FM להחלטה, ואמר כי "דפקו את הפריפריה מטעמים גזעניים".



"אם בשנה הקודמת התעלמו באקדמיה מההצלחה המטורפת של העונה השלישית של 'שנות השמונים', השנה אחרי ההיסטריה המטורפת של העונה הרביעית שהכתה גלים בכל המגזרים והגילאים, העלימו אותנו מהמועמדויות לפרסי הטלוויזיה", אמר אסייג. "זה נובע להערכתי קצת מגזענות, דעות קדומות, זלזול בפריפריה, חשיבות עצמית ועוד. בפועל הם מזלזלים רק בעצמם".





כולנו גדלנו על סרטי הבורקס של זאב רווח אך האקדמיה זלזלה בהם. אתם סדרת בורקס מבחינתם?
"אנחנו לא חושבים שאנחנו סדרת בורקס. יש אצלנו המון מסרים של דו קיום, מסורת, אהבת האדם ועוד. חלק מהמבקרים שלא יכלו להתעלם מההצלחה טענו שיש בסדרה שלנו אמירה אבל בפריימריז של האקדמיה אנחנו עדיין לא נחשבים. אני קורא לזכיינית רשת, שהיא בית בשבילי, למשוך את החברות מהאקדמיה ולהחרים אותה. האקדמיה היא מוסד שממנו יצאו כל אלו שמחרימים את העיר אריאל. הגיע הזמן להחרים את המחרימים".



למה אתה צריך את ההכרה של האקדמיה? גם ככה אף אחד לא רואה את הטקסים האלה מלבד אלו שמשתתפים בהם. אתה מקבל את ההכרה הכי טובה – צופים בך. אנשים אוהבים את מה שאתה עושה ואתה משמח את עם ישראל.
"אני מנצל את ההזמנות לתת להם פרסום רע ולהוקיע את הגוף הזה".