בעקבות מחלוקות חוזרות ונישנות בין הארגונים, החמאס והג'יהאד האיסלאמי הוציאו היום (שלישי) הודעה משותפת בשולי הביקור עם ראש המודיעין המצרי, איתו ערכו ישיבות ממושכת החל מיום ראשון השבוע. במהלך הישיבה האחרונה, בה דנו בהתפתחויות בסוגיה הפלסטינית העלולה להשפיע לרעה על מצב הפלסטינים בירושלים, בגדה המערבית, בעזה וכן על הסכנות והאתגרים בכל הנוגע לבעיית הפלסטינים.

שני הצדדים סיכמו כי יחזקו את היחסים ביניהם ובירכו את העם הפלסטיני על המשך הדבקות שלו בהתנגדות והמאבק המזוין נגד ה"כיבוש", וההקרבה כדי להשיג את המטרה המשותפת.
 
עוד סוכם, כי יש להשיב את האחדות הפלסטינית על בסיס אחדות לאומית, ולנסות להכשיל את עסקת המאה - העסקה בראשה עומד הממשל האמריקאי לשלום בין ישראל לפלסטינים. שני הצדדים קראו להקים ממשלת אחדות לאומית שתהיה אחראית על  קיום בחירות כלליות ועל השגת שותפות לאומית. עוד סוכם על עמידה משותפת כדי להתעמת מול הסכנות והמזימות הקולקטיביות.
 
הג'יהאד הפלסטיני והחמאס סיכמו להמשיך בצעדות השיבה כדי להגיע ל"הסרת המצור", וכן לפעול כדי לקיים פעילות זו כדי לשרת את העם הפלסטיני ולהשיג מטרותיו ולפעול כדי להתיש את האויב ולמנוע ממנו חיים שקטים. שני הארגונים הדגישו את חשיבות התפקיד המצרי והעלו על נס כל הזמנה למפגש בקהיר, אשר ישרת ויחזק את השותפות הלאומית.

כזכור, האתר הפלסטיני אל-חדת' דיווח השבוע כי כוח הריסון השייך לארגון חמאס מנע מפלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, לבצע פיגוע נגד ג'יפ צבאי ישראלי בגבולה המזרחי של רצועת עזה. בדיווח נטען כי היה ריב בין שני הצדדים לאחר שכוח הריסון של חמאס אמר כי הפגיעה בג'יפ אינה חלק מהסכם שנקבע ביניהם על החלטות צבאיות שצריכות להגיע במסגרת חדר המבצעים המשותף של שני הארגונים.