בצל הקריאות לאיחוד והמגעים בין מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד למפלגת "חוסן לישראל" שבראשה עומד הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, גורם המעורה בפרטים מסר לחדשות 13 הערב (שלישי) כי  "כרגע לא הולכים לשום מקום, אבל יש עוד זמן. גם אם תיפתר שאלה הרוטציה, יש מחלוקת נוספת בנוגע לחלוקת יחסי הכוחות ברשימה". 

עוד אמר הגורם, כי גנץ לא מעוניין, נכון לעכשיו, לדבר על השאלה של רוטציה, וכי "יש ניסיונות אמיתיים של גבי אשכנזי להביא לאיחוד, אבל יש קשיים רציניים כרגע במגעים". הוא הוסיף כי אנשי גנץ אומרים ש"ההסכם עם משה (בוגי) יעלון מדבר על חבירה קטנה לאורלי לוי", וכי "חבירה משמעותית תאלץ להתייחס אליה באופן רחב יותר".
 
מוקדם יותר התארח לפיד בצ'אט בפייסבוק, שם ענה על שאלות הגולשים. לפיד התייחס תחילה לשאלה הבוערת והמסקרנת במערכת הפוליטית ובשיח הישראלי - שאלת האיחוד בין המפלגות, ואמר כי יש לשאול את בני גנץ. "כל השאלות בנושא הזה מופנות אלינו כי אנחנו מדברים, תשאלו אותם".

לפיד הזכיר את משפחתו ואמר כי "יש לי שלושה ילדים שאני אוהב אהבת נפש, ונשבעתי לעצמי שתהיה להם מדינה טובה וערכית יותר. כרגע יש לנו מדינה נהדרת עם ממשלה רעה, אז למה שלא תהיה לנו מדינה נהדרת עם ממשלה טובה? אנחנו צריכים ממשלה שתורמת לחיבור בינינו ולא לפיצול בינינו".

יו"ר "יש עתיד" נשאל מהו הדבר הראשון שיעשה בתור ראש ממשלה וענה: "אעביר חוק של הגבלת קדנציות לראשות ממשלה. זה החוק הראשון שארצה להעביר בכנסת. מה שקורה לנתניהו בשנתיים האחרונות זו הוכחה מובהקת לכך שצריך להגביל קדנציות. הוא מאבד את הקשר עם המציאות, זה מאוד מדאיג. כמישהו שמכיר אותו הרבה שנים, זה גם מדאיג אותי באופן אישי".
 
באשר לסוגיית ירושלים אמר לפיד:  "לא נחלק את ירושלים, היא בירת ישראל. כמו שהבריטים לא יחלקו את לונדון, אנחנו לא נחלק את ירושלים. זו בירתנו, ובירה לא מחלקים".

באשר לנושא הליגליזציה אמר לפיד כי "אנחנו רואים מה קורה היום בארה"ב. אם הניסוי הזה יצליח גם אנחנו נשקול את עמדתנו בנושא מחדש. בינתיים, כשאני מסתכל על הנתונים הראשונים זה נראה הרבה יותר טוב ממה שחשבתי".