כתב אישום חריג הוגש לאחרונה נגד תושבת דרום הארץ בגין ידיעה כוזבת מסוג פשע וכן שיבוש מהלכי משפט. האישה, כך מתברר, העלילה על בעלה לשעבר ועל בת זוגו כי הציתו את רכבה וכי למחרת היום התקשרו אליה ממספר חסוי ואיימו להורגה. בני הזוג נעצרו ונלקחו לחקירה, ומקץ ארבעה ימי מעצר התברר כי התלונה שקרית לחלוטין. למרות זאת, המתלוננת ממשיכה לטעון שהשניים היו אחראים להצתת רכבה. 
 
תחילתו של האירוע יוצא הדופן בהגשת התלונה, שבה טענה המתלוננת כי קיבלה שיחת טלפון ממספר חסוי ובה איום על חייה, וכי היא זיהתה בוודאות את קולותיהם של בני הזוג. בעקבות כך עצרה המשטרה את בעלה לשעבר ואת בת זוגו וביקשה להאריך את מעצרם בשמונה ימים. בחקירתם טענו בני הזוג שמדובר בתלונה שקרית ונקמנית, וכי יש להם אליבי חד־משמעי לכך שמדובר בטענת שווא.

מצלמת אבטחה בביתם הראתה כי השניים אכן שהו בביתם שבמרכז הארץ בעת ההצתה, אולם במשטרה לא שוכנעו וטענו שייתכן בהחלט שבני הזוג שלחו אדם אחר להצית את הרכב. בדיון בבית המשפט טענו השניים שלא יעלה על הדעת שהמשטרה תבקש להאריך את מעצרם בשמונה ימים בלא לבדוק את פירוט השיחות מהטלפונים שלהם בשעה המדוברת, וכן בלא לבדוק את פירוט השיחות במכשיר הטלפון של המתלוננת.

עו"ד אביחי חג'בי. צילום ללא קרדיט


אולם כאמור, רק לאחר ארבעה ימי מעצר התבררה האמת, לאחר שהחוקרים בדקו את מכשיר הטלפון ומצאו כי אותה שיחה כלל לא התרחשה. עוד התברר כי המתלוננת ביקשה מדודתה להתקשר אליה ממספר חסוי, בלי להסביר לה מדוע. רק לאחר שהמשטרה עצרה את הדודה סרה המתלוננת לתחנת המשטרה והודתה כי שיקרה. 
 
האישה טענה בחקירתה כי שיקרה משום שהיא משוכנעת שבעלה לשעבר עומד מאחורי הצתת הרכב, וכי כיוון שהמשטרה לא עצרה אותו, היא נאלצה לבדות ראיה כדי להביא למעצרו.
 

"נוכיח כי היו ראיות נוספות התומכות בחשדות מרשתי, שלפיהן רכבה נשרף על ידי בן זוגה. מכל מקום, גם בית המשפט קבע, בדיון בהליכי המעצר, כי קיימות ראיות נוספות מלבד גרסת מרשתי", אמר בתגובה עו"ד אביחי חג'בי, פרקליטה של המתלוננת.