הכפפות יורדות: יו"ר חוסן לישראל, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, בראיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות" התייחס למהלך ההתנתקות, וטען ש"ההתנתקות בוצעה מתוך מחשבה מדינית של מדינת ישראל. הושג ציון גבוה לכל הצדדים המעורבים ביכולת לא לקרוע את העם כשזה בוצע". הדבר, באופן טבעי, גרר תגובות חריפות ממפלגות הימין, שפורסמו היום (רביעי). 



כשנשאל האם ההתנתקות הייתה מהלך חוקי, השיב גנץ למראייניו כי: "זה היה מהלך חוקי, שהתקבל על ידי ממשלת ישראל ובוצע על ידי צה"ל והמתיישבים בצורה כואבת, אבל טובה. צריך לקחת את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים".



הימין מיהר לצייר את גנץ כשמאלני, ושר החינוך נפתלי בנט, כתב בחשבון הטוויטר שלו, כשהוא מצרף קטע מתוך הראיון: "בני גנץ אומר בראיון שיש לגרש עוד יהודים מהבית באופן הומני במהלך התנתקות חד צדדית מיהודה ושומרון". בנט המשיך ואמר כי: "רק מפלגת הימין החדש חזקה תמנע מבני גנץ להיות שר הביטחון בממשלת נתניהו הבאה".


ממפלגת הימין החדש נמסר: "אנחנו מודים לגנץ שהוריד את המסכה. בני גנץ עוקף את גבאי משמאל ורוצה לגרש עוד יהודים מהבית במהלך התנתקות חד צדדית מיהודה ושומרון. אסור שבני גנץ יהיה שר הביטחון הבא של ישראל. כמו שאמרנו: ימין חדש או שמאל חלש".



גם במפלגת השלטון, הליכוד, לא נשארו חייבים ומיהרו למסור תגובה לעיתונות: "אמרנו לכם: גנץ יקים ממשלת שמאל בעזרת גוש חוסם שנשען על טיבי והרשימה המשותפת". 



כתגובה להתנפלות הימין, גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו את הדברים הבאים: "ההתנתקות בוצעה והובלה על ידי ממשלה לגיטימית בראשות הליכוד, הצביעו בעדה נתניהו וראשי הליכוד והיא דובררה על ידי מירי רגב. בממשלת גנץ לא יהיו פעולות חד צדדיות הנוגעות לפינוי יישובים, וסוגיית הלקחים התייחסה לחשיבות מניעת קרע בעם, והקפדה על עוגנים ביטחוניים קשיחים בכל מדיניות עתידית".


ממפלגת חוסן לישראל נמסר: "נתניהו שהצביע בעד ההתנתקות ורגב שדיבררה אותה עם חיוך על הפנים לא יטיפו לנו על אחריות מדינית וביטחונית. בממשלת גנץ לא יהיו פעולות חדד צדדיות הקשורות לפינוי יישובים. לטובת אלו שאיבדו הזיכרון להלן הצבעות נתניהו העקביות ולאורך תקופה ארוכה 6/6/14 - הממשלה מצביעה על תכנית ההתנתקות - נתניהו בעד 26/10/14 - הכנסת מצביעה על תכנית ההתנתקות - נתניהו בעד 16/02/14 - הכנסת מאשרת את חוק "פינוי פיצוי" המאפשר את ביצוע ההתנתקות- נתניהו בעד".

יו"ר האופוזיציה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה מסרה כי: "בפעם השנייה, והפעם אפילו באופן ברור יותר, מאשר גנץ בראיון בידיעות אחרונות כי תקין בעיניו להמליץ בפני נשיא המדינה על מי ששקוע עד צוואר בפלילים לעמוד שוב בראש המערכת שאותה הוא מרסק ובה הוא פוגע. על מי ששוקלים להצביע לגנץ מקרב גוש המרכז שמאל להיזהר שלא ללכת שולל ולהצביע עבורו בתקווה כי הוא זה שיחליף את השלטון, משום שבדיעבד הם עשויים לגלות שנתנו את קולם להמשך שלטון נתניהו".