לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: מיכל צ'רנוביצקי.



"מיכל צ'רנוביצקי, 38, מועמדת לרשימה של מפלגת העבודה



"אני מיכל צ'רנוביצקי, מועמדת בפריימריז הקרובים במפלגת העבודה. אני בת 38, נשואה לאבי, ואמא של שמואל, יהודה, אוריאל ושירה. אני חרדית, ילידת העיר בני ברק, פעילה חברתית בציבור החרדי בתחום הפמיניזם החרדי ויחד עם שותפות ושותפים נפלאים אני מובילה את המאבק להחלת החינוך החרדי בתוך החינוך הממלכתי כך שיכלול לימודי ליב"ה".



"כיום אני מכהנת כיו"ר התא החרדי במפלגת העבודה אותו הקמתי בשנת 2016, חברת הנהלה בשדולת הנשים ומרכזת את תכנית ההכשרה הפוליטית "חרדים למדינה" של בית ברל, קרן אברט ופולי תקווה. אני פעילה בפרויקט "חרדים לגירוש", קבוצה של חרדים שהתנגדה לגירוש מבקשי המקלט, ויו"ר תנועת "עיר ואם".



"עוד בתחילת דרכי, הצטרפתי למחזור הראשון של סטודנטים חרדים שלמדו באקדמיה והייתי בין הנשים החרדיות הראשונות שהשתלבו בענף ההייטק בתחום התוכנה. ב2013, הייתי החרדית הראשונה שהתמודדה בבחירות לרשויות המקומיות - למועצה המקומית אלעד שבה אני גרה כיום. בשנת 2017 בחרתי לעזוב את עבודתי בהייטק כדי להקדיש את זמני למאבקים החברתיים שאני מנהלת במסגרת תנועת 'עיר ואם'".



"בתחום החינוך אני מובילה מאבק מתמשך לשיפור איכות החינוך בציבור החרדי, לקידום זכויות העובדים של עובדי ההוראה החרדים ולמאבק באפליה העדתית במערכת החינוך החרדית. במסגרת המאבק אני מקדמת את זרם החינוך הממלכתי־חרדי, שיאפשר לתלמידים חרדים ללמוד במוסדות ממלכתיים של המדינה, במקום במוסדות הפרטיים והמפלגתיים הנפוצים היום בציבור החרדי וכן ללמוד בהם את לימודי הליב"ה. כמו כן, אני פועלת לאיגוד עובדי ההוראה החרדים כדי להגן על זכויותיהם הסוציאליות".



"אני מייצגת את 'החרדים החדשים', קבוצה שהולכת וגדלה שכבר מונה עשרות אלפי חרדיות וחרדים, אשר לא מקבלים יותר את המוסכמות הקיימות ולא כפופים להנהגה הפוליטית הקיימת של הציבור החרדי".



"בבחירות 2015 לכנסת, לצד שותפות נהדרות, הייתי שותפה למחאת "לא נבחרות – לא בוחרות" שעודד ייצוג של נשים במפלגות הפוליטיות ובכל מוקדי קבלת ההחלטות, נושא שאני תופסת כקריטי בחשיבותו, ומהווה את אחד המניעים שלי להתמודד בפריימריז 2019 של המפלגה".



"במגזר החרדי יש שותפות ושותפים אמיתיים. עכשיו התפקיד שלנו הוא לשתף פעולה, לעבוד ביחד ולהחיל את ההנהגה החרדית החדשה - למען החברה הישראלית. הצטרפו למהפיכה!".