יופיעו באירוויזיון למרות הכל:להקת שלוה, שמורכבת ממוזיקאים בעלי מוגבלות, תעלה לשיר בתחרות האירופית, למרות שהודיעה על פרישה מהתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון". הלהקה הודיעה על פרישה פרקים ספורים לפני סיומה של תוכנית הריאליטי, אחרי שהסתמנה כמתמודדת מובילה לניצחון, בגלל שאם תזכה תיאלץ לחלל שבת בחזרות.



עם ההודעה על פרישתה של הלהקה מההתמודדות על הזכות לייצג את ישראל האירוויזיון, בתאגיד השידור הישראלי שאחראי לתחרות במתקיימת בארץ הוחלט להזמין את ההרכב להופיע באחד מחצאי הגמר של התוכנית, בחלק האמנותי - ולא כמתמודדת, וכך לא יצטרכו חבריה לחלל שבת.





כזכור, הודעת הפרישה הגיעה בעקבות החשש שאם תנצח בתחרות ותיבחר לייצג את ישראל באירוויזיון, היא תיאלץ לחלל את השבת בחזרות האינטנסיביות. לאחר שנדרש לשאלה אם תוכל הלהקה לשמור על השבת, תאגיד השידור האירופי (EBU) סירב מטעמים עקרוניים לאשר ללהקה תנאים מיוחדים.



בימים האחרונים סערה הרשת בעקבות ההתלבטויות של חברי הלהקה לגבי פרישה, ואף נעשו מאמצים למצוא פתרון לכך שיוכלו להשתתף בלא לחלל את השבת. הפקת התוכנית שיגרה שאילתה לאיגוד השידור האירופי ובה ביררה אם יוכלו חברי הלהקה לשמור על השבת ולשלוח לחזרה הגנרלית שנערכת בשבת קטע מוקלט מראש.





תאגיד השידור האירופי מסר בתגובה: "כל גוף תקשורת חייב לציית לכללי התחרות באופן גורף ובהתאם לכללים הקיימים. עם הכללים הללו נמנים נוכחות חובה בכל החזרות וההופעות החיות, והם חלים על כל חברי המשלחת והמתמודדים". עם זאת, בתאגיד הבהירו כי הם עשויים לחרוג מהכללים בנסיבות מיוחדות: ״כל בקשה לחריגה מהכללים במסגרת של נסיבות מקלות, תישקל בהתאם להשפעה אפשרית של החריגה על המשתתפים, המשלחות, התחרות עצמה או הקהל". 


שרת התרבות מירי רגב הגיבה אף היא לדברים, ובמכתב ששיגרה לאיגוד השידור האירופי היא כתבה: "המשמעות של הצמדות איגוד השידור האירופי לכללים הקשיחים, היא פגיעה בשוויון ההזדמנויות של מתחרות ומתחרים פוטנציאליים, שבשל אמונתם הדתית נמנעת מהם האפשרות לייצג על במת האירוויזיון לא רק את מדינת ישראל, אלא גם את העיקרון המקודש, לטעמי, של מתן שוויון, ללא הבדלי מגדר, גזע והשקפה דתית".



בתוך כך, בחדשות 12 דווח אמש כי איגוד השידור האירופי שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו נכתב כי הממונה על האירוויזיון מטעם האיגוד נדהם לגלות שהמדינה לא מתכוונת לממן את עלות סידורי האבטחה למרות הבטחה אישית של נתניהו בנושא.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "בימים אלה מבצעת משטרת ישראל עבודת מטה לגיבוש צורכי האבטחה והעלויות הנדרשות לסידורי האירוויזיון בישראל. כשתסתיים עבודת המטה ייבחן הנושא ויסוכמו המקורות התקציביים".