פרסום בלעדי: ל"מעריב אונליין" נודע כי יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ישיב עד הערב (רביעי) אם הוא מסכים להצעת הפשרה של יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' לצורך איחוד בין שתי המפלגות. אתמול בערב נפגשו סמוטריץ' והרב פרץ לפגישת משא ומתן ראשונה, במהלכה דרש הרב פרץ לקבל לידיו את המקום הראשון ברשימה, את התפקיד הבכיר ואת כל סמכויות ניהול והובלת הקמפיין. באיחוד הלאומי הבהירו שלא יסכימו לכך בשום פנים ואופן.

הפשרה שהציע סמוטריץ' היא כי הרב פרץ יעמוד בראשות הרשימה אך סמוטריץ' יקבל את התפקיד הבכיר, שניהם יכהנו בהנהגה משותפת וינהלו יחדיו את המפלג, אולם האחריות על ניהול המשא ומתן הקואליציוני תהיה בידיו של סמוטריץ' על רקע הניסיון הפוליטי והמעשי שצבר.

גורמים בבית היהודי טוענים כי ההנהגה צריכה להיות בידיו של יו"ר הבית היהודי, כיוון שהיא המפלגה העיקרית והאיחוד הלאומי טפלה לה כפי שהיה בתקופת בנט-אריאל. אולם באיחוד הלאומי טוענים שמאזן הכוחות השתנה דרמטית בעקבות חילופי הגברי והקמת מפלגת הימין החדש. באיחוד הלאומי אומרים כי אם הרב פרץ יסרב לפשרה ויחל במאבק כיפופי ידיים, הצעת הפשרה תבוטל ועמדת המפלגה תהיה כי סמוטריץ' יקבל את כל סמכויות ההנהגה. 
 
באיחוד הלאומי מציגים עומק שערכה עבורם מינה צמח. תוצאות הסקר הראו בבירור כי סמוטריץ' מביא קהלים חדשים לרשימה מכל מפלגות הימין, בפער ניכר מהרב רפי פרץ.

בשאלה זו נדגמו 2,000 איש שנשאלו את השאלה הבאה: "בהנחה שאיחוד הלאומי והבית היהודי ירוצו ברשימה משותפת, האם תצביע לרשימה זו אם בראשה יעמוד בצלאל סמוטריץ'/הרב רפי פרץ?" התוצאות הראו כי בקרב מגזר הציונות הדתית שהצביעו בעבר לליכוד או ששוקלים להצביע לליכוד, 24.1% יצביעו לרשימת הציונות הדתית אם סמוטריץ' יעמוד בראשה, זאת לעומת 19.8% בלבד אם הרב פרץ יעמוד בראש הרשימה. בקרב בני הציונות הדתית השוקלים להצביע לימין החדש, 20.8 השיבו כי יצביעו לסמוטריץ' ו17.7% לרב פרץ. כך גם בקרב מצביעי הבית היהודי, 33.4% לסמוטריץ' לעומת 27.2% לרב פרץ.
 
באיחוד הלאומי אמרו כי תוצאות אלה מוכיחות שבניגוד לתדמיתו הקיצונית-חרד"לית לעומת תדמיתו הממלכתית והמתונה של הרב פרץ, סמוטריץ' מצליח להביא יותר מצביעים דתיים ליברליים מהרב פרץ. 
 

אולם הנתונים המשמעותיים במיוחד בסקר נוגעים למצביעי עוצמה יהודית בקרב הציונות הדתית. על פי הסקר, לא פחות מ51.3% ממצביעי עוצמה יהודית השיבו כי יצביעו לסמוטריץ' אם יעמוד בראשות רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי ללא עוצמה יהודית, זאת לעומת 16.6% בלבד אם הרב פרץ יעמוד בראשות הרשימה.

כך גם בקרב מצביעי ש"ס או השוקלים להצביע לה מהמגזר הציוני דתי:  21.3% יצביעו לסמוטריץ', ורק 3.6% לרב פרץ. לדברי גורמים במפלגה, הנתונים מראים בבירור כי רוב הציבור מעדיף את סמוטריץ' בראשות המפלגה, לאחר שהביא הישגים פרלמנטריים רבים בכנסת היוצאת, ואילו הרב פרץ טירון פוליטי שעושה כעת את צעדיו הראשונים בתחום זה.