רשת בתי החולים אסותא, פרוסה בכל רחבי הארץ ומונה שבעה מרכזים - בחיפה, ראשון-לציון, אשדוד, באר שבע, רעננה, השלום בתל אביב ובית חולים הדגל ברמת החיל - אף הוא בתל אביב. באסותא עובדים כ-2,000 רופאים מומחים המבצעים כ-500  ניתוחים מכל מגוון הקשת הכירורגית - החל מניתוחים פשוטים כגון הסרת שומה, הרניה (בקע) ועוד ועד לניתוחים המורכבים ביותר כמו ניתוחי לב (כמה מאות ניתוחי לב מתבצעים מידי שנה בסניף שברמת החיל), כמו גם ניתוחים נוירו-כירורגים לרבות ניתוחי עמוד השדרה, תחום מוביל ובולט באסותא. ברמת החיל קיים מערך טיפול נמרץ מתקדם ומקצועי, הנותן את כל התמיכה הנדרשת לניתוחים מורכבים.



ד"ר וניה וולך, ראש אגף שיווק ופיתוח עסקי של רשת בתי החולים: “עוד לפני שהגעתי לעבוד באסותא, ידעתי שאסותא  מקפידה על רמה גבוהה ביותר בתחום הרפואי והטכנולוגי, ואולם כשהגעתי לכאן הופתעתי מהרמה הגבוהה של המעטפת. תחום השירות בו אסותא מצטיינת מעל לכל בית חולים בארץ, ניהול הסיכונים, נהלי אבטחת איכות, פרטיות, תהליכי למידה סדורים והקפדה על התחום האתי. זה לא מקרי שאסותא זכתה ב-2017 בפרס הנגישות, על השירות והתמיכה הניתנים לאנשים בעלי מוגבלויות. כאן מתייחסים באמת לאדם. התפישה היא שזה בית חולים פרטי ואנחנו מונעים מעשיית רווח, אבל האמת היא ש-50% מהמטופלים שלנו הם באי הרפואה הציבורית. כולם כאחד - הן אלו שמגיעים במסלול הציבורי דרך קופות החולים והן מי שמגיע במסגרת הסדרים שונים של חברות הביטוח או באופן פרטי - זוכים פה לטיפול המתקדם ביותר".



ד"ר וניה וולך
ד"ר וניה וולך



ניתוחים בטכנולוגיה רובוטית



רשת אסותא מקפידה להציב עצמה בקו הראשון של החידושים הטכנולוגיים. כך למשל מתבצעים בבית החולים ניתוחים רובוטים מתקדמים. האזור המנותח מוצג ברזולוציה גבוהה שמאפשרת דיוק מקסימלי וטיפול עדין ונקודתי גם באיברים בהם מרחב התמרון קטן ביותר, ובשל קרבה גדולה מאוד לכלי דם ועצבים סביב. המשמעות בשימוש בשיטה זו היא דיוק רב יותר, והפחתת הפגיעה ברקמות בריאות באזור הניתוח. הרובוט בחדרי הניתוח של אסותא משמש בניתוחים כגון ניתוחי כבד, כריתת ערמונית ועוד.



מחלקת פריון



אסותא מקדמת את תחום הפוריות בישראל, יחידת ה־IVF היא הגדולה בארץ ומהגדולות בעולם, עם 16,000 מחזורי טיפולים מידי שנה. גם כאן נעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ביותר כגון PGD ו־PGS המאפשרים בדיקה גנטית של העוברים לפני החזרתם לרחם. כך ניתן להבטיח שהעוברים המושרשים יהיו ללא הפרעות כרומוזומליות. לרשות המטופלות באסותא עומדים כל המערכים התומכים לתהליכי שימור ופריון, כך למשל יכולות מטופלות שעוברות טיפולים אונקולוגיים לשמור ביציות בהקפאה לפני הטיפולים.



שילוב של מומחים וכלים



המחלקה האונקולוגית של “אסותא" היא שם דבר בזכות הרופאים המובילים שלה ובזכות השימוש המתקדם ביותר בטכנולוגיות חדשניות. המחלקה מקיפה את כל שלבי המחלה, החל משלב האבחון, דרך ניתוחים והקרנות כולל הקרנות תוך כדי ניתוח (למשל במקרים מסוימים של סרטן השד) מה שיכול לחסוך סדרה של הקרנות בשלב מאוחר יותר. טיפולים במכון הכימותרפי וטיפולי הקרנות עם מכשירי הקרנה מתקדמים ביותר. בהם ניתן לדייק במיקום הקרינה ובעוצמתה, כך שתהיה פגיעה מינימלית ברקמות בריאות שמקיפות את הגידול.
לא רק הטכנולוגיה ואיכות הרופאים היא שקובעת. על פי ד"ר וולך: “אצלנו הטיפול מחכה למטופל ולא המטופל לטיפול. אנחנו מקפידים מאוד על רמת השירות וכל מטופל יודע שהוא יקבל את הטיפול במועד ובזמן שנקבע לו. כן, יש לנו את הטכנולוגיה הגבוהה ביותר ואת הרופאים המובילים בתחומם - אבל כל זה עטוף במדיניות מוצהרת של הענקת טיפול מלא חמלה. כל מטופל שמגיע לכאן הוא עולם ומלואו”.
בית החולים אסותא
בית החולים אסותא

באסותא מערך גדול של מכוני הדמיה הכולל את כל ההדמיות המוכרות, כגון CT,-  PET-CT ,MRI המאפשר זיהוי מוקדים סרטניים גם כשהם קטנים מאוד.
במחלקות הדימות מתבצעות בדיקות מתקדמות כמו ביופסיית פיוז'ן המומלצת לטיפול בסרטן הערמונית. זו בדיקה חדשנית המבוססת על בדיקת MRI מקדימה. בדיקת ה־MRI המקדימה מסייעת לביצוע מדויק במיוחד של ביופסיה באמצעות אולטרסאונד, ומעלה את אחוז הגילוי המוקדם של המחלה. אם בעבר נלקחו דגימות מהמיקום המשוער של הגידול־לכאורה, אזי שבשיטה המתקדמת הזו, הדגימה נלקחת כשהרופא המטפל מאתר בדיוק איפה נמצא הגידול ודוגם ממנו. בשיטה הזו רמת הוודאות באבחון עולה באופן ניכר.

MRI אסותא
MRI אסותא


קדמה לא רק בחדרי הניתוח

באסותא משקיעים בטכנולוגיה שאינה קשורה רק לניתוחים או לאונקולוגיה. לדברי ד”ר וולך: “אנחנו מקפידים להיות פרו אקטיביים ברכישת טכנולוגיות חדשות. מתעדכנים וחוקרים כל חידוש. 

ברור לנו שכדי להישאר בחוד החנית מוכרחים להתחדש כל הזמן”. כך למשל בבית החולים רמת-החיל, ישנו מכשיר הדמיה PET MRI המתקדם ביותר והיחיד מסוגו במזרח התיכון . מדובר במכשיר שמשמש בשלב זה רק למחקר ולמידה, אך ד”ר וולך מסבירה את הרכישה: “בחרנו להשקיע בו משאבים כלכליים כמו גם בכח אדם, כדי שהצוות שלנו ימשיך ויתעדכן, ילמד ויהיה ראש החץ. יש מי שיניח שכבית חולים פרטי נשקיע רק במה שמכניס כסף, אבל אסותא משרתת את כלל האוכלוסייה ובעיקר חשוב לנו להישאר ראשונים ומצוינים ולהוביל את הרפואה בארץ. 
כבר כעת ראינו, שבמקרים מסויימים ישנה עדיפות לשיטת אבחון זו על פני אחרות. מבחינתנו כל אחד זכאי לטיפול הטוב ביותר ולטכנולוגיה המתקדמת והחדשנית ביותר". 

אסותא רמת החייל- בית הספר למקצוענות
אסותא רמת החייל- בית הספר למקצוענות