המשטרה התירה הערב (רביעי) לפרסום כי החשוד בן ה-64 שנעצר לפני כשבוע בחשד לרצח שאירע בשנת 1993 באזור ירושלים נלכד לאחר שבדיקת רוק שנלקחה ממנו התאימה לממצאים שנתגלו בזירת הרצח. דגימת הרוק נלקחה מהחשוד בהוסטל בו שהה, כאשר בימ"ר ירושלים, שחוקרת אלת הרצח, לקחו דגימות מגורמים נוספים במקום כדי לטשטש את כוונותיהם.



על פי המשטרה, דגימת ה-DNA שנלקחה מהחשוד תואמת לדגימות שנמצאו על המנוחה, דבר שמקשר, לכאורה, את החשוד לרצח. מוקדם יותר היום מעצרו של החשוד הוארך בשבוע, כששופט בית משפט השלום דוד שאול גבאי ריכטר אוסר לפרסם את פרטי האירוע בו חשוד העצור - אך קובע כי הראייה שנאספה מצביעה על קשר בין החשוד לאירוע.



השופט דוד שאול גבאי ריכטר כתב בהחלטתו: "אני מורה כי ניתן לפרסם את דבר המעצר אך לא ניתן לפרסם כל פרט שיש בו לזהות את המשיב בשלב זה, מאפייניו ומוצאו. כמו כן נאסר לפרסם כי הדבר קשור לקרבן הרצח הספציפי".  המקרה מזכיר את זה של רצח נועה אייל, שגופתה נמצאה ב-1998 כשעליה סימני אלימות קשים. בנתיחה שנערכה לה נלקחו דגימות דנ"א של הרוצח. למרות חקירה אינטנסיבית בניסיון למצוא את הרוצח שמעשיו זעזעו מדינה שלמה, המשטרה לא הצליחה למצוא במאגר דגימות הדנ"א פרופיל מתאים והתיק נותר פתוח במשך שנים ארוכות.

רק ב־2014, כאשר המשטרה ערכה, באופן תקדימי, חיפוש במאגר, במטרה לנסות לאתר אנשים שעשויים מבחינה גנטית להיות קרובי משפחה של הרוצח, נרשמה פריצת דרך בפרשה. בחיפוש המשפחתי התגלה כי אביו של דניאל נחמני הוא בעל הסיכוי הסטטיסטי הגבוה ביותר להיות קרוב משפחתו של הרוצח. בעקבות זאת התבצע מעקב סמוי אחר נחמני, עד שנלקחה ממנו דגימת רוק, וכך התברר כי הדנ"א שלו מתאים, לטענת הפרקליטות, לפרופיל הרוצח. בעקבות זאת הגישה פרקליטות מחוז ירושלים, 16.5 שנים לאחר הרצח האכזרי, כתב אישום נגד נחמני שמתבסס בחלקו הלא מבוטל על אותה ראיית דנ"א. בחודש שעבר הרשיע בית המשפט המחוזי בירושלים את נחמני ברצח וביצוע מעשה סדום בנועה אייל, אך זוכה מאונס.