ארצות הברית מנעה את פרסום הצהרה משותפת של מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לגירוש פקחי ארגון TIPH מחברון, כך דיווחו הלילה (חמישי) דיפלומטים באו"ם. על פי אותם הדיפלומטים, נציגי ארצות הברית במועצה לא האמינו כי ההצהרה שנדונה לא הייתה מתאימה למצב. כזכור, הדיון נערך לבקשת הרשות הפלסטינית כאשר כווית ואינדונזיה, החברות במועצת הביטחון של האו"ם העלו את הנושא לדיון, אך כדי לפרסם הצהרה משותפת בדיון סגור של מועצת הביטחון יש צורך בהסכמת כל המדינות החברות, וארצות הברית, כאמור, לא נתנה הסכמתה.



עם זאת, עותק של ההצהרה הגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, ועל פי הסוכנות, ובה ציינו המדינות החברות במועצת הביטחון את "חשיבות הארגון וניסיונותיו להביא לרגיעה באזור מתוח ובמצב שברירי שיכול להתדרדר עוד יותר". נורווגיה, שעמדה בראש חמש המדינות המשקיפות אמרה כי "ההחלטה הישראלית החד צדדית - משמעותה שיישום אחד החלקים החשובים של הסכם אוסלו הופסק". 



בשבוע שעבר החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להאריך את המנדט של כוח המשקיפים האירופי TIPH המוצב בחברון מזה 20 שנה. בהודעה נכתב כי "לא נאפשר המשך נוכחות של כוח בינלאומי הפועל נגדנו". מאז הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה לפני 25 שנים נהגה ישראל לחדש את המנדט של הכוח באזור כל שישה חודשים. המדינות שנמצאות בין המשקיפים הן איטליה, שוודיה, שוויץ וטורקיה.