אני מרגישה שככל שאני מתבגרת מתחזק אצלי הצורך לאכול מתוק. לאחרונה שיניתי את התזונה שלי, ואני אוכלת יוגורט, פרי, חופן שקדים, כריך - אבל עדיין בכל שעתיים אני מרגישה רעב. מה אפשר לעשות כדי לשנות הרגלים? 

"מהרגלי התזונה שאת מתארת עולה כי במקום לאכול ארוחת בוקר של 100 קלוריות וארוחת ביניים של 100 קלוריות את אוכלת שש ארוחות ביניים של 100 קלוריות. כך לא תוכלי באמת לרדת במשקל. יוגורט או פרי הם שווי ערך קלורי לכריך. למה שלא תאכלי דבר שישביע אותך יותר? שתי הרבה מים התורמים לשובע ועקבי כל הזמן אחרי המשקל שלך. כך תדעי אם התפריט הנוכחי מוכיח את עצמו או דורש התאמות נוספות”.
אני שותה הרבה קפה. האם זה נכון שקפה עוצר ירידה במשקל?

"בדיוק ההפך. הקפאין מזרז את המטבוליזם ואת שריפת הקלוריות, ויש אפילו תרופות הרזיה שמכילות קפאין מרוכז. נוסף לכך, כמשקה חם, הקפה גם תורם לשובע ועוזר להפיג תחושת רעב בין ארוחות. הבעיה עם הקפה היא בעיקר בתוספות - הסוכר או החלב. כאן חשוב להדגיש שאין הבדל משמעותי בין חלב 1% ל־3% - בקושי 6 קלוריות הבדל בכוס נס קפה, מה שלא מצדיק שתיית קפה טעים פחות. מצד שני, בקפה הפוך על בסיס חלב בבית קפה כבר יש לפחות 150 קלוריות, שהן יותר מכריך של לחם קל. חשוב גם לדעת שהכמות המומלצת מבחינה בריאותית היא עד 400 מ"ג קפאין. בנס קפה או אספרסו יש כ־50 מ"ג קפאין - כך שאפשר לשתות עד שמונה כוסות כאלה ביום. בקפה שחור 120 מ"ג בממוצע ולכן במקרה זה רצוי להסתפק בשלוש כוסות".


 
אני עוצרת כל בוקר בבית קפה וקונה קפה ומאפה, בכמה קלוריות מדובר?
"אם חשבת שמאפה הוא הצד המכביד על ההרכב הקלורי, הדבר לא נכון בהכרח. המשקאות החמים עלולים להכפיל את כמות הקלוריות, שכן קפוצ'ינו ללא סוכר וללא קצפת גובה מאיתנו 150 קלוריות. מכאן זה רק עולה: מחירו של קפה הפוך עם קקאו וקצפת עומד על 400 קלוריות ושוקו חם ממתיק סוד של 450 קלוריות. אם את אוהבת סחלב חם או צ'אי לאטה, אמרי ביי ל־400 קלוריות. שוקו מרשמלו מגיע עד ל־500 קלוריות. הקלוריות, כאמור, מגיעות בעיקר מהחלב. בקפה מוקה, למשל, ללא תוספת סוכר וקצפת, יש 14 גרם שומן - כמעט כמו לשים שלוש כפיות חמאה בתוך המנה. בקפה עם שוקולד מומס וקצפת, יש 28 גרם שומן בכוס אחת, שווה ערך לאכילה של שש כפיות חמאה. וזה עוד לפני שהזכרנו את כמות הסוכר שעומדת על שש כפיות. בקיצור, אל תיתני לעובדה שזהו משקה בכוס לבלבל אותך. זה קינוח לכל דבר. מנגד, אפשר למצוא גם משהו טוב להגיד על הקפה ההפוך: במשקאות על בסיס חלב יש הרבה חלבון –  10 גרם בממוצע, כמו בחצי גביע גבינה. יש בהם גם הרבה סידן, ממש כמו ביוגורט, וכמות הקפאין בהם נמוכה יותר מאשר בנס קפה. ובנוגע למאפים, גם כאן אין הפתעות. מאפים בבתי קפה, ובהם קרואסון שוקולד או דניש קינמון, מכילים בין 500 ל־700 קלוריות. גבינית אחת קטנה או עוגיית בראוני מסתירות בתוכן יותר מ־250 קלוריות. לכן, אם רוצים ליהנות גם בזמן דיאטה, אפשר תמיד לבקש הפוך על בסיס מים עם מעט חלב חם מוקצף, להוסיף ממתיק על בסיס סוכרלוז, שאינו מזיק, ולבחור במאפה פילו עם תפוחים או גבינה. במקרה כזה בקפה ובמאפה יחד - פחות מ־300 קלוריות, כמעט בלי שומן וסוכר, וזה בהחלט הגיוני גם בזמן דיאטה".