ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים,לא שומר בבטן: בטקס הפרידה שלו מהמחוז ומהמשטרה, שהתקיים היום (חמישי), זאת לאחר שלא מונה למפכ"ל. הלוי אמר: "אנחנו חיים בעולם של רדיפה, אין פרגון לא לשוטר ולא לארגון". את מקומו של ניצב הלוי יתפוס ניצב דורון ידיד, שייכנס לתפקיד מפקד מחוז ירושלים.

"כלוחם צעיר בימ"מ שאבתי השראה ממפקדים, אליהם הייתה לנו הערכה, וידענו בתוך תוכנו שיש על מי לסמוך", הסביר הלוי, שהוסיף: "ידענו שיש מי שיוביל אותנו גם כשהאתגרים היו קשים ומורכבים. בשנים האחרונות למדתי לדעת שאנו חיים בעולם של רדיפה לא מבוקרת, היעדר פרגון לפרט ולארגון". 

כזכור, ב-23 בדצמבר הודיע מפקד מחוז ירושלים היוצא על פרישתו מהמשטרה לאחר שהבין כי אינו מועמד הנלקח בחשבון על ידי השר ארדן לתפקיד המפכ"ל, וששמו רק שימש לצורך השלמת רשימת המועמדים.
 
הלוי פרש מהארגון בו שירת 34 שנים. בעבר הוא דחה בקשה של המפכ"ל היוצא, רוני אלשיך, לכהן כסגנו, בטענה כי הדבר ימנע ממנו בעתיד להתמודד על תפקיד המפכ"ל.

הוא התגייס למשטרה ב-1984, והצטרף כלוחם לימ"מ. במסגרת שירותו ביחידת העילית השתתף בפריצה ל"אוטובוס האמהות" וכיהן כקצין המבצעים של היחידה בעת חטיפת נחשון וקסמן, שלאחריה עזב את היחידה. הלוי המשיך להתקדם בשורות המשטרה ופיקד על יחידת המסתערבים של משמר הגבול ביהודה ושומרון, היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ומפקד משמר הגבול בירושלים.

ב-2007, כשהוא כבר תת ניצב, מונה למפקד הימ"מ, וב-2009 קודם לדרגת ניצב וכיהן במקביל גם כמפקד להב 433. הוא לא החזיק בתפקיד זמן רב ובעקבות חילוקי דעות בינו לבין ראש אגף חקירות, ניצב יואב סגלוביץ', עבר לפקד על אגף קהילה ומשמר אזרחי. לאחר מכן, מונה למפקד משמר הגבול וב-2012 מונה למפקד מחוז דרום. בפברואר 2016 מונה למפקד מחוז ירושלים, תפקידו האחרון במשטרה.