מיכל שיר, העוזרת הפוליטית של גדעון סער לשעבר, נבחרה אתמול לנציגת מחוז תל אביב ברשימה על חשבונו של דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של בנימין נתניהו ואחד מהחשודים במעורבות בפרשת הצוללות. שיר תשובץ במקום ה-31 ברשימה לאחר שזכתה ב-364 קולות - 20 קולות בלבד יותר משרן. שיר התארחה היום ב"קבינט" עם אלון בן דוד, רוני דניאל ויואב לימור ב-103FM וסיפרה על הקשר העמוק שלה לליכוד ועל הקמפיין שלא היה קל.



"כבר 25 שנה שאני חברה במפלגת הליכוד ועוסקת בפוליטיקה והיום אני כבר כמעט בת 40. בעברי הייתי דוברת בוועדת הכנסת, עבדתי גם עם בנימין נתניהו וגם עם גדעון סער. לפני כעשור הקמתי את המכרז הישראלי להכשרה פוליטית, שזו חברה שמכשירה אנשי מקצוע עבור מקצועות הכנסת, הממשלה וגופי התקשורת. בין היתר ייצגתי את ישראל במשלחות הסברה ברחבי העולם. זה מה שעשיתי כל חיי. הצעד הטבעי הבא היה להתמודד לכנסת ולשמחתי גם ניצחתי. אני נשואה ויש לי ילדה בת שנה וחצי וילד חדש שנולד לפני שלושה חודשים. את רוב הקמפיין עשיתי כשהתגלגלתי עם הבטן".



את נשמעת עם מורל גבוה. מאיפה הכוחות ללכת ראש בראש מול מועמד של נתניהו?


"הליכוד היא מפלגה דמוקרטית וכולנו רשאים להתמודד. דוד ואני חברים למעלה מעשרים שנה, התמודדנו אחד מול השני ואני ניצחתי. מדובר במפלגה דמוקרטית בה כולם מתמודדים וגם ראש הממשלה כפוף לה לעומת מפלגות אחרות".



אין ספק שתנועת הליכוד אכן הוכיחה שחבריה עושים בחירות חופשיות ועצמאיות. עשרות אלפי אנשים ביצעו בחירה חופשית ועצמאית. מבין שני חברייך בנימין נתניהו וגדעון סער, רק גדעון התקשר אלייך.


"גדעון סער הוא חבר יקר ותוספת משמעותית, ראויה ואיכותית למפלגת הליכוד. כמובן שקיבלתי ממנו טלפון ואשמח לקבל גם טלפון מנתניהו. כולנו כרגע מכונסים סביב ראש הממשלה ועובדים יחד כדי לנצח בבחירות הקרובות".





גדעון סער כבר גייס את הנשיא כדי שיבחר בו להקים ממשלה ואת חלק מהמחנה הזה.


"אין מחנות בליכוד. מפלגת הליכוד בנויה מהמתפקדים שלה ומחבריה והיא מפלגה מאוחדת סביב ראש ממשלה בצורה חד משמעית וללא עוררין".



אני ספרתי בליכוד רק שש נשים עד מקום 30. מדוע?


"ככה עובדת דמוקרטיה. אני לא חושבת שמסתכלים עליי כאישה שמתמודדת. אני כמובן מעודדת נשים להתמודד אבל ייתכן שפחות נשים הציעו את עצמן להיבחר".



ברשימת הימין החדש יש שני גברים וחמש נשים.


"אני לא מציעה להסתכל על הימין החדש. שמעתי שזו מפלגה שבנויה מחילונים ודתיים של הימין. אני מכירה מפלגה אחת כזו והיא הליכוד".