נציגי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות הודיעו הבוקר (חמישי) לבני משפחתו של יהודה ביאדגה ז"ל, הצעיר ממוצא אתיופי שנורה למוות על ידי שוטר בבת ים, כי החקירה הסתיימה וממצאיה הועברו לפרקליטה המלווה את התיק, אשר תשיב לשאלות בני המשפחה, ותקבל החלטה בעניין.



כזכור, לפני שלושה שבועות התקבלה תלונה במוקד המשטרה, לפיה תושב העיר בת ים מסתובב ברחובותיה כשהוא אוחז בסכין. כאשר הגיעו השוטרים לרחוב ז'בוטינסקי בעיר זיהו את החשוד, שמיד החל לרוץ לעברם. כשחשו השוטרים סכנה לחייהם, פתח לעברו אחד השוטרים במקום באש ופצע אותו באורח אנוש, ומותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים "וולפסון".



על פי תחקיר ראשוני של המשטרה, השוטרים הגיעו למקום לאחר שבמוקד 100 התקבל דיווח אודות צעיר שמשתולל בחדר המדרגות בבניין מגוריו ברחוב בלפור בבת ים, כשהוא נושא בידו סכין ומסכן את העוברים והשבים. עם הגעת הכוח המשטרתי למקום, נמסר להם כי החשוד נמלט באופן רגלי לרחוב סמוך.



השוטרים החלו בסריקות ולאחר זמן קצר זיהה אחד מהם את החשוד העונה לתיאור שנמסר, כשהוא אוחז בידו סכין מטבח גדולה. השוטר קרא לעברו לעצור, אולם הוא המשיך להתקרב אליו תוך שהסכין שלופה בידו. השוטר, שחש סכנה מיידית לחייו לטענתו, ביצע ירי לעברו.  



מהמשטרה נמסר בתגובה לאחר האירוע, כי "תגובת השוטר נבעה מהערכתו את הסכנה המוחשית שנשקפה לחייו ובשום אופן ללא כל קשר למוצאו ו/או למצבו הנפשי של החשוד. כמקובל בכל מקרה ירי במהלך פעילות מבצעית של המשטרה, נפתחה בנושא בדיקה במח״ש, ואין זה ראוי להסיק מסקנות ולהציג נתונים שיש בהם כדי להטעות את הציבור טרם השלמת הבדיקה על ידי הגוף המוסמך".