במהלך חגיגת בר מצווה לבנה באולם בטבריה גילתה משפחה מהצפון כי ביתה עולה באש. המשפחה החליטה לא להרוס את החגיגה ובחרה להישאר באירוע, למרות הקושי שבדבר ולמרות אי הידיעה באשר למציאות אליה היא עומדת לחזור.



אבי, אחיו של מנחם שביתו נשרף, סיפר היום (חמישי) בתוכניתה של סיוון כהן ב-103FM כי המשפחה נותרה חסרת כל ופנה לציבור בבקשה לסייע בתרומות. "ביום חמישי האחרון אחי חגג בר במצווה לבנו הבכור באולם בטבריה. במהלך האירוע הוא קיבל דיווח קצר ולחש לי בשקט שאזור מגוריו עולה באש כי פרצה שריפה ושלח אותי לחזור ליישוב. אני אמרתי לו להמשיך באירוע ללא דאגה ושאני אבחן את הנושא. בדרכי למקום כבר ראיתי עשן ואש בוערת עד לב השמיים. כל האורחים נמצאים באולם השמחות ובמקביל הבית עולה בלהבות. זה היה בית ישן וכל התכולה בו קרסה".



מתי הודעת לו את הבשורה המרה?


"אחי צלצל אליי כשהייתי בדרך למקום ועניתי לו בדמעות שימשיך לחגוג ושיהיה בסדר בזמן שכבר ידעתי שאין לו לאן לחזור. הוא הבין במה מדובר והחליט שלא להרוס לבנו את חגיגת בר המצווה, שהיא אירוע של פעם בחיים. בשתיים בלילה הוא חזר עם רעייתו אך שום דבר כבר לא נשאר. כל מה שנשאר מהבית זה אלבום מזכרות בודד והתפילין שלא נשרפו. את האישה המבוגרת שגרה בסמוך לבית הוציאו בנס מדירתה כי גם שם הגג קרס. אחי חי בדירה שכורה ואין לו ביטוח. הוא זקוק לכסף ופתח בגיוס המונים בגוגל תחת השם 'תומכים מחדש אחרי השריפה', בניסיון להחזיר להם את השמחה לחיים. הם נותרו חסרי כל. מי שיכול שיתרום".