התוכנית של סיון כהן ב-103FM היום (חמישי) התחילה בפנייה נרגשת לציבור הרחב, כשאירחה את מנכ"לית עמותת 'אור שלום', טלי חלף שהציגה את סיפורן של שתי ילדות עזובות הזקוקות לאומנה, שרה וליאן, בנות שש ושנה וחצי. מאזינים של התוכנית החלו להציע את עצמם כמועמדים בעת השידור, אך ההפתעה האמיתית הגיעה כשסיון העלתה את המרואיינת הבאה בתוכנית שהפתיעה את כולם בענק: "אי אפשר להישאר אדישה - אני מוכנה לאמץ את שתיהן".



מנכ"לית עמותת 'אור שלום', סיפרה על זוג הילדות הקטנות שנמצאות כבר תשעה חודשים בקלט: "שרה וליאן המדהימות הגיעו אלינו במצב מאוד קשה כשהגדולה, בת השש, מתנהגת כמו אמא לאחותה הקטנה, בת השנה וחצי. היא טיפלה בה לכל דבר ועניין, ניחמה אותה כשהיא עצובה והשגיחה עליה. בימים הראשונים שלה בקלט שרה לא הסכימה לאכול עד שלא ראתה שליאן מקבלת אוכל ומסיימת אותו, כנראה לא היה אף פעם אוכל לשתיהן במידה מספקת".
 
"הרשויות הן מצאו אותן במצב של הזנחה קשה", שיתפה, "איננו יודעים יותר מידי על הנסיבות אך אין ספק שהן הוזנחו והיו עדות לדברים שילדים לא אמורים להיות עדים להם. הן מדהימות, מתוקות ונבונות. ליאן לא מחייכת לכל אחד עד שמרגישה בטוחה אך כשהיא יחד עם אחותה היא צוחקת, סקרנית ואוהבת מגע. שרה ילדה מאוד חברותית, היא הולכת לבית הספר בהנאה גדולה, אוהבת לבצע עבודות יצירה והיא סופר אינטליגנטית. היא ממש כמו חתול שורד".
 

עוד אמרה חלף כי: "שרה צריכה להרגיש שמישהו מטפל באחותה ושהיא יכולה להיות ילדה ולא אמא. ליאן כמובן זקוקה להורים בדיוק כמו לאחותה הגדולה ואנחנו זקוקים לאנשים שיסכימו לפתוח את ביתם וליבם ולקבל שתי אחיות מדהימות שכאלה לאומנה. הבנות כרגע נמצאות במקום בטוח של משפחת קלט המטפלת בהן כבר תשעה חודשים, שם הן יהיו עד שיימצא להן הפתרון. האופציה להפריד ביניהן לא תעלה על הדעת. הן כל כך קשורות ומרגיעות אחת את השנייה שזה לא עומד על הפרק". 


רז אסולין מעמותת ידידי ביה"ח קפלן הייתה אמורה להיות הראיון הבא, ולהציג את העמותה שהיא עומדת בראשה, אך במקום זאת, הציעה את עצמה כמועמדת לפתוח את ביתה לאומנה לאחר ששמעה את סיפורן לראשונה בתחילת התוכנית: "אי אפשר להישאר אדישה לסיפור הפתיחה של התוכנית ואני רוצה להיות מועמדת לקחת את הילדות אליי".



אסולין הוסיפה: "אני מוכנה לאמץ את שתיהן - לא אפריד ביניהן. אני מתגוררת בגן יבנה ויש לי שני ילדים גדולים, הגדול מתחיל ללמוד רפואה והצעירה מתנדבת בכנפיים של קרמבו. אני מנכ"לית עמותת ידידים, בעברי מפקדת בחיל האוויר ובעלי מנהל לוגיסטי באסף הרופא. אנחנו נשמח לגדל את הילדות בהמון אהבה. אנחנו בית שאוהב לתת. אם נקבל אותן אז נדבר עוד חודש ונבחן מה אהבה עושה. זו זכות מבחינתי".

סיון כהן התרגשה עד דמעות מדבריה וציינה: "זו בשורה של ממש. אתם נשמעים כמו בית מדהים, הילדות נמצאות במשפחת קלט וצריך למצוא להן פתרון. אני מורידה בפנייך את הכובע. נעשה את החיבור בינך לבין טלי. כל הכבוד לך".