לאחר שמזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, איימה היום (חמישי) כי אם שביתת עובדי עיריית חיפה תימשך גם מחר, היא תורה לעובדי ההוראה לא לאפשר כניסת תלמידים למוסדות החינוך, בארגון המורים עוקצים ובמכתב ששלח יו"ר הארגון, רן ארז למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התייחס לבעיית התברואה שנוצרה בבתי הספר וכתב כי "איננו רוצים לנהוג בקלות דעת ולהפסיק את הלימודים לאלתר". 
 
עוד נכתב כי "אנו דורשים שמשרד הבריאות ישלח בדחיפות המרבית מפקח שיבדוק את המצב התברואתי בבתי הספר בחיפה ויפסוק אם הם מהווים מקום מתאים לתלמידים ולמורים לצורך קיום לימודים".
 
בנוסף, שלח ארז מכתב אל המורים עובדי עיריית חיפה: "פנינו למנכ"ל משרד הבריאות על מנת שישלח מפקח תברואה מטעמו, כדי שיחליט האם ניתן לקיים לימודים במצב זה המהווה סכנה בריאותית לתלמידים ולמורים. דרישתנו היא לטפל באופן דחוף ביותר, ובהתאם לתוצאות הבדיקה נחליט על המשך הצעדים. לאור תוצאות הבדיקה נפסיק את הלימודים בביה"ס שבהם לא ניתן לקיימם. איננו מעוניינים להשבית את מערכת החינוך שביתה מיותרת אם אין צורך בכך".
 

כזכור, ועד עובדי עיריית חיפה שובת זה היום השני זאת על רקע סכסוך ממושך בין הוועד לבין ראש העירייה, עקב שורת נושאים, ובהם פיטוריהם של 24 עובדי תברואה זמניים של העירייה ללא הודעה מוקדמת. הוועד החריג מהשביתה את החינוך המיוחד ואת בית החולים בני ציון. 
 
בעקבות השביתה גני הילדים לא פועלים פרט לגני הילדים של החינוך המיוחד. מנגד, הצהרונים בגני הילדים והמועדוניות בבתי הספר היסודיים פועלים כרגיל. להוציא המועדוניות הבאות המופעלות על ידי עובדי עירייה בבתי הספר היסודיים: שלווה, דרור, יבניאלי, חופית, גורדון, ליאו בק. בתי הספר היסודיים והתיכוניים יפעלו כסדרם, בחינת הבגרות בהיסטוריה תערך כמתוכנן.