ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו היום (חמישי) בטקס הנחת אבן פינה למבנה הקבע של מכינת "יונתן" ע"ש יוני נתניהו ז"ל בקיבוץ עלומים שבעוטף עזה. נתניהו התייחס לאסון נחל צפית במהלכו נהרגו 10 תלמידי מכינה ואמר כי "הורי התלמידים ביקשו שאקים ועדת בדיקה לבירור התקלה כדי להבטיח שדבר כזה לא יקרה בעתיד".



בפתח דבריו אמר ראש הממשלה כי "המכינות מפילות מחיצות, הן יוצרות שותפות אמיתית בין כל חלקי העם. כשאני פוגש את בוגרי המכינות במדים, כפי שאפגוש בקרוב אתכם, אני מתרשם מגילוי המנהיגות שלהם, ההליכה קדימה, המוטיבציה, ההתלהבות, וכל זה מלווה ברוח גדולה שאותה סופגים חניכי וחניכות המכינות בין כותלי המכינה. פה, בעוטף עזה, אתם עושים זאת כבר שמונה שנים, ולכן אי אפשר להפריז בחשיבות המכינות והחשיבות להבטיח את עתידן.

לפעמים קורות טרגדיות, כפי שאתם יודעים, כפי שקרה באחת המכינות לצערנו. פגשתי את ההורים, הכאב שלהם הוא בלתי נתפס, האובדן של בנות ובן אחד, הוא כאב שמוכר לי. הם ביקשו ממני שאקים ועדת בדיקה לבירור התקלה כדי להבטיח שדבר כזה לא יקרה בעתיד, כדי שעתיד המכינות יהיה מובטח. אני מתכוון להיענות להם ברגע שהבדיקה המשטרתית תסתיים, כך אומרים לי הגורמים המשפטיים. אנחנו נקים ועדת בדיקה ממשלתית כדי להבטיח שעבודת המכינות תתבצע לדורי דורות. המפעל הזה כל כך חשוב בעיניי, אני בטוח שהדבר יסייע בכך".

אתי בללי, אמה של גלי ז"ל, אמרה ל"מעריב" בעקבות הודעת נתניהו כי "לא התרשמתי בכלל, כל המניפולציה הזו בכלל לא מרשימה אותי. מעט מידי, מאוחר מידי. במשך 8 חודשים זכינו להתעלמות מוחלטת והמניפולציה הנוכחית לקראת הבחירות כוללת דו פרצופיות כשמצד אחד אנחנו מקבלים מסרים שהדברים לא יקרו ומצד שני התקשורת מקבלת מסרים שהדברים כן יקרו. תעמולת הבחירות הזו על גבנו לא עושה עליי שום רושם. אני מאוד מקווה שהוועדה הזו תקום איתו ובלעדיו ואין לי בעיה שהוא יקבל קרדיט אבל אני לא מתרשמת מזה".

נתניהו קיים שיח פתוח עם חניכי המכינה ואמר כי "שונאי ישראל רק מתחלפים, הם לא נעלמו במהלך השנים. יש צוררים חדשים שפועלים באותה מידה. מה שהשתנה זה מדינת ישראל, צבא ההגנה לישראל, והנכונות של הדורות שנפלו כדי להגן על המדינה שלנו - זה שילוב כביר שאין לו אח או משל בהיסטוריה של עמים אחרים והוא כרוך באובדן אך גם בהתרגשות גדולה".



ראש הממשלה הוסיף כי "הרוח הזאת של יוני, של לחימה והבנה של כל ההיסטוריה שלנו, כל תולדות עם ישראל - שבסוף מתנקזות לאחריות - זה מה שאנחנו עושים כדי להבטיח את המשך הקיום של העם שלנו. היום ברור כשמש שאין קיום לעם היהודי בלי הקיום שלנו פה במדינת ישראל בארץ ישראל. זה כבר הוכח. הוא הבין שהקיום שלנו יהיה תלוי בקיום המדינה היהודית וקיום המדינה היהודית תלוי בנכונות של כל אחד ואחד מצעיריה להרים את חרב דוד כשצריך. מה שאתם עושים פה זה להמשיך בדרך הזאת".

במסגרת האירוע השתתפו נתניהו ורעייתו בהכנסת ספר תורה, ע"ש יוני נתניהו ז"ל, בבית המדרש של המכינה. הספר נתרם על ידי משפחת טרבלסי ונכתב על ידי אב המשפחה פנחס טרבלסי ז"ל, שנפטר לאחר מאבק במחלה קשה לפני מספר חודשים. באירוע השתתפו ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, ראש המכינה איציק יבלונסקי, רב הקיבוץ עמית קולא, חברי וחניכי המכינה. 


תגובת ההורים השכולים מאסון מכינת בני ציון: "לאחר כשנה מאסון מכינת בני ציון בו נספו  עשרה מילדינו, אנו מברכים על החלטתו של ראש הממשלה להקמת ועדת בדיקה ציבורית אובייקטיבית לבחינת נסיבות האסון הנורא ולקביעת אמצעים שאסון כזה לא יקרה עוד לעולם. אנו מודים לראש הממשלה מר נתניהו על היענותו לפנייתנו ומייחלים שהוועדה תעמוד במשימתה הכבדה".