מועד הבחירות מתקרב, ורשימות המפלגות מתחילות להתגבש: יומיים אחרי פריימריז בליכוד, הציג הערב (חמישי) יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, את הרשימה איתה הוא מקווה לכבוש את ראשות הממשלה. בראשות הרשימה יעמוד כמובן גנץ, שהיה הרמטכ"ל ה-20 והוביל את צה"ל במהלך מבצע צוק איתן. אחריו יעמוד ראש מפלגת תל"ם, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון.



שמם של חלק מהמצטרפים החדשים שהוצגו היום כבר נשמעו בחרושת השמועות הפוליטית בשבוע האחרון. השם המוכר ביותר לכל בית בישראל שהוצג הוא של העיתונאית מיקי חיימוביץ', שכבר בחודש ינואר פורסם כי הוצע לה מקום גבוה ברשימתו של הרמטכ"ל לשעבר. שמות נוספים שהציג הרמטכ"ל לשעבר הם אורית פרקש-הכהן, לשעבר יו"ר רשות החשמל ועו"ד בכירה במגזר העסקי, חילי טרופר, איש חינוך, מנהל תיכון ברנקו וייס ויועצו המקצועי של שר החינוך לשעבר, מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם לשעבר ומייסד שותף של מועצת הנגב ומירב כהן, מובילת מאבק "עושק הקשישים", לשעבר חברת מועצה בירושלים וממייסדי תנועת "התעוררות בירושלים". כל אלה מצטרפים לד"ר יועז הנדל ולעו"ד צבי האוזר, שהצטרפו למפלגתו של יעלון כבר בחודש שעבר. עם זאת, סדר המקומות במפלגה לא פורסם.



כזכור, פרקש-הכהן, עורכת דין ומי שכיהנה כיו"ר רשות החשמל, הודחה בשנת 2015 מתפקידה על ידי הקבינט החברתי-כלכלי, בעקבות דרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ, ועל רקע המגעים להשגת פשרה מול מונופול הגז הטבעי. ב-2017 היא הצטרפה למשרד עורכי הדין ‏גולדפרב זליגמן כראש מחלקה של אנרגיה, רגולציה ותשתיות. כהן היא מנכ"לית ארגון אמון הציבור לשעבר, והייתה גם חברת מועצת העיר ירושלים וממייסדי תנועת התעוררות בירושלים. בבחירות לכנסת ה-19 הוצבה כהן במקום התשיעי של רשימת "התנועה" בראשות ציפי לבני.



בעת פרסום ההודעה מסרו גנץ ויעלון כי "עשור שלטון נתניהו יסתיים מול הנבחרת הטובה בישראל".