על רקע הסכסוך בין הוועד לראש העירייה, שביתת עובדי עיריית חיפה תימשך גם היום (שישי) כאשר במסגרתה לא יתקיימו מחר הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגנים, כך נודע הלילה. כידוע, השביתה בחיפה החלה על רקע סכסוך ממושך בין הוועד לבין ראש העירייה, עינת קליש-רותם, עקב שורת נושאים, ובהם פיטוריהם של 24 עובדי תברואה זמניים של העירייה ללא הודעה מוקדמת.



בעקבות כך כאמור לא ייפתחו גני הילדים ובתי הספר היסודיים, וכן לא ייעשה פינוי אשפה. גני הילדים של החינוך המיוחד, בתי הספר לחינוך מיוחד ובתי הספר התיכוניים יפעלו כרגיל. גם גן החיות והמוזיאונים יהיו פתוחים חינם לתושבי חיפה בהצגת תעודת זהות. 



ההודעה על המשך השביתה גם היום מגיעה לאחר איומיה של מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כי אם שביתת עובדי העירייה תימשך היא תורה לעובדי ההוראה לא לאפשר כניסת תלמידים למוסדות החינוך. 



בארגון המורים עקצו אמש בתגובה ובמכתב ששלח יו"ר הארגון, רן ארז למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התייחס לבעיית התברואה שנוצרה בבתי הספר וכתב כי "איננו רוצים לנהוג בקלות דעת ולהפסיק את הלימודים לאלתר".



עוד נכתב כי "אנו דורשים שמשרד הבריאות ישלח בדחיפות המרבית מפקח שיבדוק את המצב התברואתי בבתי הספר בחיפה ויפסוק אם הם מהווים מקום מתאים לתלמידים ולמורים לצורך קיום לימודים".