בצד המגעים בין חוסן לישראל של בני גנץ ליש עתיד של יאיר לפיד על איחוד לקראת הבחירות יש בין המפלגות הללו גם לא מעט חיכוכים. גורם ביש עתיד אמר אתמול ל"מעריב": "אצל גנץ לא רוצים חברי כנסת עם ניסיון. הם רוצים חברי כנסת מהניילונים".



ביש עתיד מתחילים לעלות ספקות באשר ליכולת של שתי המפלגות להתאחד. "בני גנץ אמר שהוא תומך בהתנתקות, אנחנו ממש לא שם", אמר אותו גורם, שלמעשה הצטרף למתקפות של הליכוד על גנץ. "אם אנחנו מביאים 12עד 14 מנדטים, אז אולי כדאי לנו ללכת לבד. למה לוותר על הערכים שלנו?".



מנגד אמרו גורמים בחוסן לישראל: "ככל שיתקרב מועד סגירת הרשימות לכנסת, ב־21 בפברואר, ראשי המפלגות יהיו יותר מעשיים. הם יסתכלו על הסקרים ועל המצב, וככה תתקבל החלטה. אין מה ללכת כעת לחיבור כשאנחנו לא יודעים כמה ייצא מזה".



ביום ראשון הקרוב צפוי הסוקר של יש עתיד מארק מלמן להציג בפני חברי הכנסת של המפלגה את ממצאי סקרי העומק שנערכו בשבוע האחרון עבור המפלגה. בחוסן לישראל הדגישו אמש כי החיבורים עם מספר גורמים פוליטיים עדיין נבחנים וכי המפלגה עורכת מחקרים הבודקים את האפשרויות השונות. במפלגתו של גנץ מכחישים את הטענה שהם מחפשים רק שמות חדשים. "ההפך הוא הנכון", אמר גורם במפלגה.



אמש פורסמה רשימה חלקית של חברי חוסן לישראל בבחירות לכנסת. השם המוכר ביותר שהוצג הוא שמה של העיתונאית מיקי חיימוביץ', שכבר בחודש שעבר דווח כי הוצע לה מקום גבוה ברשימתו של הרמטכ"ל לשעבר. שמות נוספים: אורית פרקש־הכהן, לשעבר יו"ר רשות החשמל ועו"ד בכירה במגזר העסקי, איש החינוך חילי טרופר, מנהל תיכון "ברנקו וייס" ויועצו המקצועי של שר החינוך לשעבר שי פירון, מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם לשעבר ומייסד שותף של מועצת הנגב, ומרב כהן, מובילת מאבק "עושק הקשישים", לשעבר חברת מועצה בירושלים וממייסדי תנועת "התעוררות בירושלים". כל אלה מצטרפים לד"ר יועז הנדל ולעו"ד צבי האוזר, שהצטרפו למפלגתו של משה יעלון, תל"ם, שחברה לחוסן ישראל כבר בחודש שעבר.



יעלון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



חברי תל"ם כבר הוצגו כחברים ברשימת חוסן לישראל, אך ההסכם בין גנץ ליעלון טרם נחשף לציבור. "חוץ מהעניין של מי יהיה במקום הראשון יש את העניין המהותי - מי קובע שם את הדרך?", טוען גורם ביש עתיד. "נראה שלכל השתלשלות מדינית תהיה ליעלון זכות וטו. אז מה עשינו בזה?".



מי שעוד דורש לדעת מה יש בהסכם בין גנץ ליעלון הוא מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני, ששיגר מכתב לשניהם ובו טען כי יש מידע שלפיו בהסכם ישנו סעיף המאפשר למפלגות להתפלג מיד לאחר היבחרן לכנסת. "זאת משום שברשימה המשותפת נמצאים אנשי ימין מובהקים וליכודניקים עד לא מכבר", כתב חרמוני. "אפשרות הפילוג הקיימת בהסכם הינה מידע מהותי שיש לו ערך ציבורי רב, כל שכן לציבור אזרחים, שהדבר האחרון שהם ירצו לראות הוא שחלילה קולותיהם ניתנו לאנשי ימין וליכוד, אשר החליטו לאחר הבחירות 'לחזור הביתה' ולתמוך בראש ממשלה מהליכוד". גורמים בחוסן לישראל מסרו כי ההסכם טרם נחתם אך מרבית העקרונות מוסכמים.



גם לפיד מנסה לחזק את המפלגה, ואמש הכריז לפיד על הצטרפותו של עו"ד עידן רול כנציג הקהילה הגאה במפלגה. רול, בן זוגו לחיים של הזמר הראל סקעת, הוא סרן במיל', דוגמן מפורסם, פעיל פוליטי וחברתי, ממובילי מחאת השוויון של הקהילה הגאה. לפיד: "אנחנו בעמדת כוח, ומתוך עמדת הכוח הזאת אנחנו אומרים - אם יש ילד אחד בישראל שעדיין מציקים לו בבית הספר, אם יש ילדה אחת שעדיין פוחדת להגיד להוריה משהו עמוק על זהותה המינית, הם צריכים לדעת שאנחנו פה ואנחנו המשפחה השלהם".



רול אמר: "הצורך לקום ולעשות קרה באופן טבעי, מתוך המסע להקמת המשפחה שלנו וכתגובה למדיניות המפלה של הממשלה כלפי הקהילה הגאה. מחאת הקהילה הגאה היא ניצחון על אדישות, על ספקנות. ההוכחה שאפשר לשנות. אבל הדרך עוד ארוכה".