הנתק בין הפלסטינים לאמריקאים נמשך: סאיב עריקאת, האחראי למשא ומתן עם ישראל מטעם הרשות הפלסטינית הודיע הערב (שישי) כי הרשות הפלסטינית לא תשלח נציג לוועידה בנוגע למזרח התיכון אותה ארצות הברית מתכוונת לערוך בפולין. הסירוב הפלסטיני בא לאחר שבכיר בבית הלבן אמר לרשת רויטרס כי נציגים פלסטינים הוזמנו להשתתף בוועידה, לצורך דיונים - אך לא לצורך משא ומתן. חותנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואחד מהאחראים ל"עסקת המאה" ג'ארד קושנר אמור להגיע לוועידה ולשפוך מעט אור על התוכנית המתגבשת.



הנתק בין הרשות הפלסטינית לבין ארצות הברית נמשך כבר מעל לשנה, מאז דצמבר 2017, כשטראמפ הודיע כי ארצות הברית מכירה בירושלים כבירת ישראל ותעביר את השגרירות האמריקאית לעיר. אם בתחילה האמינו האמריקאים כי השפעת העברת השגרירות על היחסים עם הפלסטינים היא זמנית, שנה אחרי, נראה ברור כי היחסים בין שני הצדדים הגיעו לשפל חסר תקדים.



הנתק בין הפלסטינים לבין ארצות הברית מקשה מאוד על קידום תוכנית השלום האמריקאית, שהייתה אחת מהבטחות הבחירות של הנשיא טראמפ במהלך קמפיין 2016, ועל פי כל ההערכות, כם אם היא תפורסם, התוכנית תידחה באופן אוטומטי על ידי הצד הפלסטיני בשל מעורבות הממשל האמריקאי בה. ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל גם פגעה ביחסים בין ארצות הברית לסעודיה, שלפני המהלך תמכה בתוכנית השלום, אך מאז ההכרזה של טראמפ נראה שהתמיכה הסעודית בתוכנית התפוגגה.