נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (שבת) לפסגה המתוכננת עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און וחזה כי המדינה המבודדת עשויה לחוות צמיחה כלכלית תחת שלטונו. "קוריאה הצפונית, תחת הנהגתו של קים ג'ונג און, תהפוך לכוח כלכלי גדול", כתב טראמפ בטוויטר. "הוא אולי יפתיע בכך חלק מהאנשים, אך הוא לא יפתיע אותי מפני שהכרתי אותו ואני מבין כמה הוא בעל יכולת. קוריאה הצפונית תהפוך לסוג שונה של טיל - טיל כלכלי".
הנשיא האמריקאי הדגיש בעבר את התועלת הכלכלית שקוריאה הצפונית עשויה לגרוף אם וושינגטון ופיונגיאנג יצליחו להגיע להסכם על פירוק הגרעין, שיביא גם להסרת הסנקציות האמריקאיות על המדינה. טראמפ וקים נפגשו לראשונה בחודש יוני 2018 בסינגפור, על מנת להתחיל במשא ומתן על פירוק תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית.

טראמפ אישר בציוץ נוסף כי פסגתו השנייה עם קים תתקיים בהאנוי בירת וייטנאם. הוא הוסיף כי נציגי ארצות הברית סיימו "פגישה פורה מאוד" בקוריאה הצפונית כהכנה לפסגה. "אני מצפה לפגישה עם היו"ר קים ולקדם את השלום". הנשיא טראמפ אמר בנאום מצב האומה שלו ביום שלישי כי שני המנהיגים ייפגשו בווייטנאם ב-27 וב-28 בפברואר. 

כזכור, קוריאה הצפונית שחררה בשנה שעברה שלושה בני ערובה אמריקאים, ומאז הפסגה בסינגפור המדינה המבודדת השיבה גופות של חללים אמריקאים ממלחמת קוריאה ולא ביצעה ניסויי טילים. עם זאת, המודיעין האמריקאי לא זיהה עד כה צעדים מצד פיונגיאנג לפירוק או הפחתת הארסנל הגרעיני שלה.