אפל תגמלה את הנער האמריקאי שגילה את באג האבטחה באפליקציית facetime במכשיריה, כך דווח במהלך סוף השבוע ב-BBC. שווי התגמול המדויק שקיבל גרנט תומפסון בן ה-14 לא פורסם, אך על פי ההערכות הפרס כולל סיוע במימון שכר הלימוד שלו. פרצת האבטחה איפשרה להתחבר למכשירים ולצוטט לשיחות כשמצרפים משתתפים לשיחה קבוצתית. מדובר בהחלטה חריגה, שכן מדיניות אפל היא לא לחלק פרסים על גילוי כשלים טכניים.

תקלת האבטחה החמורה באפליקציה נחשפה כאמור בסוף החודש שעבר, ובינתיים תוקנה בעדכון הגרסה שיצא לפני מספר ימים. עם זאת, מתברר כי תומפסון ואמו הזהירו את אפל כשבועיים לפני שהדבר פורסם. הוא זיהה את הבעיה במהלך שיחה עם חבריו, ואמו שלחה מספר הודעות לחברה, אך לא קיבלה שום תשובה מהם. 
"איתרתי את התקלה הזו בטעות, וזה די מפתיע שחברה גדולה כמו אפל לא עלתה על זה לבד", אמר בראיון ברשת CNBC בתחילת השבוע, "כמה מהחברים שלי שמעו על זה וחושבים שזה די מגניב". אמו הוסיפה בראיון: "לא שמעתי מאפל עד שהתקלה פורסמה באתר 9to5mac. בכיר בחברה הגיע אלינו כדי להיפגש עם גרנט באופן אישי". היא הסבירה כי "החברה הודתה לנו באופן אישי ושאלו איך הם יכולים לשפר את הליך הדיווח".

בתוך כך, חברי ועדת המסחר והאנרגיה בקונגרס הודיעו כי בעקבות תקלות האבטחה האחרונות שנתגלו במכשירי אפל, הם דורשים מהמנכ"ל טים קוק להגיע ולהעיד בפניהם בנושא. על פי הפרסומים, הוא נדרש להשיב לפנייתם עד ה-19 בפברואר.