הכוחות הכורדים הנתמכים על ידי ארצות הברית פתחו הערב (שבת) במתקפה על המעוז האחרון של ארגון "המדינה האסלאמית" במזרח סוריה. המתקפה הקרקעית מתמקדת בשני כפרים על הגדה המזרחית של נהר הפרת, ליד הגבול עם עיראק, שנמצאים עדיין תחת שליטתו של ארגון הטרור.
"הקרב ייפתח הערב והמשימה היא לחסל את השריד האחרון של ארגון הטרור", אמר לרויטרס בכיר כורדי, מוסטפה באלי, שהוסיף כי מדובר ב"קרב אחרון". הוא אמר כי בעשרת הימים האחרונים הכוחות הכורדים "המתינו בסבלנות", בעוד ש-20 אלף אזרחים התפנו מהאזור. 
מנהיג דאעש אבו באקר אל-בגדאדי הכריז ב-2014 על ח'ליפות אסלאמית, שבשיאה כללה כשליש משטח עיראק וקרוב למחצית משטח סוריה. ארגון הטרור איבד את בירתו, העיר העיראקית מוסול, ואת העיר הסורית ראקה ב-2017. לאחר ההשתלטות על ראקה, הכוחות הכורדים המשיכו בהתקדמות וסילקו את המחבלים משטחים נוספים בצפון ומזרח המדינה.

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בחודש דצמבר כי הוא יסיג את 2,000 החיילים האמריקאים מסוריה, בעקבות ההתקדמות במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". ה"וול סטריט ז'ורנל" דיווח אתמול כי צבא ארצות הברית מתכנן להשלים את הנסיגה מהמדינה הערבית עד סוף חודש אפריל.    



לוחמי דאעש בסוריה. צילום: אל מיאדין
לוחמי דאעש בסוריה. צילום: אל מיאדין