למרות הסקרים שמצביעים על כך ששלושת מפלגות הימין הקיצוני - הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, לא עוברות את קו החסימה, איחוד שיכול להציל מנדטים יקרים לגוש הימין נראה רחוק מתמיד. בבית היהודי הודיעו הערב (שבת) כי לאחר שהפגישה שנקבעה בין המפלגה למפלגת האיחוד הלאומי לא התקיימה, המגעים לאיחוד הגיעו למבוי סתום ובבית היהודי מתכוננים לריצה בעצמאית בבחירות שייערכו ב-9 באפריל.



הפיצוץ בין הצדדים אירע למרות שבשבוע שעבר היה נראה כאילו הבית היהודי והאיחוד הלאומי הגיעו להסכמות בנוגע לריצה משותפת בהנהגה משותפת של יו"ר הבית היהודי הרב הצבאי הראשי לשעבר רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'. השניים אף נפגשו ביום חמישי האחרון, הגיעו להסכמות על הנהגה משותפת, כתבו טיוטת הסכם, ואף הצטלמו לוחצים ידיים. עם זאת, למעריב נודע כי חצי שעה לאחר צאת שבת פרץ התקשר אל סמוטריץ' ואמר לו: "התייעצתי עם משפחתי, אני לא יכול להסכים להנהגה משותפת, אני אהיה מס' 1 ואתה תהיה מס' 2 על כל המשתמע מכך. הבית היהודי חייבת להיות ספינת הדגל".



פעיל בכיר בבית היהודי הביע אכזבה מהתנהלות יו"ר המפלגה, ואמר כי "פרץ חושב שהוא יושב לבד במטוס שלו וטס לבד. זה לא עובד ככה וכל הימין יקרוס בגללו". במקביל לכך, בסקר שפורסם היום בחדשות 12 עולה כי ללא איחוד אף אחת ממפלגות הימין הקיצוני לא עוברות את אחוז החסימה, ויכולות לעלות לימין אובדן של קולות רבים מאוד. באותו הסקר גם מפלגותיהן של אורלי לוי-אבקסיס, גשר, ושל ציפי לבני, התנועה, לא עוברות את אחוז החסימה.





במקביל לצרות בימין הקיצוני, גם במפלגות המרכז עולים קשיים בדרך לאיחוד. למרות שהסקרים מצביעים כי במקרה של איחוד בין מפלגותיהם של בני גנץ, חוסן לישראל ושל יאיר לפיד, יש עתיד, יביא לכך שהמפלגה המאוחדת עוקפת את הליכוד בארבעה מנדטים ואף מעבירה מנדט מגוש הימין לגוש השמאל, על פי דיווח בחדשות 12, חוסר הסכמה בקשר לשווי יש עתיד בשותפות, כאשר בחוסן לישראל בשלב זה לא מקבלים את דרישת יש עתיד לרוטציה.



במפלגת העבודה, שמתדרדרת בינתיים בסקרים שוקלים על שינוי הקמפיין כך שהיא תבדל את עצמה משאר מפלגות המרכז. על פי דיווח בחדשות כאן, בימים הקרובים מתכוונים במפלגת העבודה להציב במרכז הקמפיין את הנושא המדיני הרעיון הוא להציג את הרווח הכלכלי שבהסדר שתי המדינות לטענת הקמפיין הרווח הזה עומד על 63 מיליארד שקלים למדינת ישראל לעמומת עלות סיפוח שעומד על 52 מיליארד שקלים. כזכור, מאז שנבחר אבי גבאי ניסה לעשות הכל לא לעסוק בנושא המדיני אבל עכשיו כשבסוף השבוע רואים בעבודה את המצב בסקרים ומבינים שיש עליהם לבדל את עצמם מבני גנץ שם סבורים במפלגת העבודה מנסים להתחמק מהנושא המדיני.