המתחם החדש של יהל”ם (יחידת הנדסה למשימות מיוחדות), הנבנה במחנה ג’וליס, ישתרע על שטח של כ־100 דונם ויכלול שטחים בנויים בהיקף של כ־30 אלף מ”ר. העלות הכספית של המתחם החדש, הנבנה על ידי אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון, מוערכת בכרבע מיליארד שקל.
 
במשרד הביטחון מציינים שהמתחם החדש נבנה בסטנדרטים גבוהים ויכלול מגוון שטחי אימונים עבור צורכי הלחימה של היחידה למשימות מיוחדות של חיל ההנדסה, המטפלת בין השאר במנהרות חמאס וחיזבאללה. זאת, אל מול התעצמות היחידה והמשימות המורכבות שהיא מבצעת. המתחם יכלול חדרי הדרכה, חמישה מבני מגורים, שלושה מבני משרדים, חדר כושר, אולם ספורט, מגרש ספורט, בית כנסת, אודיטוריום, חדרי אוכל ומחסנים.
 
על פי הצפי, לאחר הקמת המתחם הוא יאוכלס בכ־1,500 חיילים. במשרד הביטחון ציינו שהבנייה צפויה להסתיים עד סוף השנה, ופלוגות הלוחמים יחלו לאכלס את הבסיס במהלך שנת 2020. היחידה תעבור למתחם החדש בג’וליס מהמחנה הוותיק סירקין שבפתח תקווה, שיפונה במסגרת תוכנית שוה”ם שמוביל משרד הביטחון, להוצאת מחנות צה”ל ממרכזי הערים הגדולות ושחרור קרקעות באזור הביקוש. 
 

על פי התוכנית, שאושרה בשבוע שעבר בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה, במחנה סירקין ייבנה רובע מגורים, שיכלול כ־8,000 יחידות דיור, פארק עירוני בשטח של כ־360 דונם וכ־300 אלף מ”ר של שטחי תעסוקה ומסחר.
 
“בניית מחנה יהל”ם מהווה חלק מתפיסת הבנייה החדשה של בסיסי צה”ל, שמוביל אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון, הכוללת בנייה ירוקה בת קיימא, שימוש במערכות טכנולוגיות חדישות, התאמה לדרישות המבצעיות של היחידה, התייעלות אנרגטית בתשתיות החשמל וניצול מקסימלי של השטח”, ציין ראש ענף דרום באגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון סא”ל חסיב חשאן.