הקהילה היהודית במנצ'סטר שבאנגליה גילתה כי אוהל הקבורה של הרב יהודה זאב סגל זצ"ל, ראש הישיבה לשעבר של העיר, נהרס במהלך סוף השבוע. בעוד המשטרה המקומית מעריכה כי מדובר באירוע על רקע פלילי ולא אנטישמי, בקהילה לא ממהרים להאמין להסברים אלו וחוששים מאירוע אנטישמי נוסף.



על פי החשד של המשטרה המקומית, השחתת הקבר בוצעה ע"י צוענים שהגיעו לחפש ברזל. השערה זו נסמכת, בין היתר, על העובדה שמשחיתי הקבר גנבו נחושת מהכיורים במקום.



 


במשטרת מנצ'סטר קראו לכל אדם שמחזיק במידע באשר לאירוע לדווח עליו, והרוחות במדינה כבר סוערות. "ההתקפה הזו היא חרפה מוחלטת", כתב חבר הפרלמנט איוון לואיס בחשבון הפייסבוק שלו. "מה שהופך את הפשע הזה לגרוע יותר, הוא העובדה שהוא התחולל במהלך יום השבת. כל מי שיש לו מידע על הפושעים צריl ליצור קשר עם משטרת מנצ'סטר באופן מידי - האחרים חייבים להגיש את מלוא כוחו של החוק".


רבי יהודה זאב סגל זצ"ל כיהן כראש ישיבת מנצ'סטר ונחשב לאחד מתלמידיו המובהקים של "חפץ חיים" מפולין. השחתת קברו של מי שחולל מהפכה רוחנית בעולם היהודי כולו מהווה פגיעה קשה בקהילה היהודית בעיר, שמצפה מהמשטרה לבוא חשבון עם הנאשמים באופן מידי.

כזכור, לפני מספר ימים דווח כי במהלך שנת 2018 נרשמו 1,652 תקריות אנטישמיות בבריטניה, כך לפי מחקר של הקרן לביטחון הקהילה (CST), שתוצאותיו פורסמו ב"טלגרף". מדובר בעלייה של 16% לעומת שנת 2017. מדובר במספר התקריות האנטישמיות הגבוה ביותר שנרשם בשנה אחת בממלכה מאז 1984, אז החלה הקרן לאסוף את הנתונים בנושא. כמו כן, בפעם הראשונה מאז תחילת איסוף הנתונים בנושא, נרשמו יותר מ-100 אירועים נגד יהודים בכל חודש, בין ינואר לדצמבר.