סיום תפקידו של מפכ"ל המשטרה לשעבר, רנ"צ רוני אלשיך, הביא עימו התבטאויות קשות של צמרת המשטרה, הנמצאת במצב בעייתי - גם בשל הקושי במינוי מפקד חדש במקומו של אלשיך, וגם המלחמה הפוליטית שהיא עומדת במרכזה בשל פרשיות השחיתות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מי שהיה מפקד מחוז ירושלים עד לא מזמן, ניצב בדימוס יורם הלוי, התראיין הבוקר (ראשון) בכאן ב' ותקף את מפקדו לשעבר: "תפקידו של מפכ"ל, בין השאר, זה ליצור לעצמו המשכיות ולפתח מפקדים כדי שיתקדמו. לצערי, כל מי שמגיע לסוף התפקיד מבין שאין אף אחד שיכול להחליף אותו".
 
ברקע ההתפתחות האחרונה בגזרה עליה פיקד לא מזמן, רצח בת השירות הלאומי, אורי אנסבכר ז"ל אמר: "האירוע התרחש די סמוך לאזור המגורים שלי, כשעברתי ראיתי את הניידות, לא צריך יותר ממבט כדי להבין שקרה שם דבר נוראי. אני מבין את האירוע. עבודת המשטרה הייתה מדהימה, למופת, במיוחד האיתור המהיר של החשוד, הן במודיעין והן בפן המבצעי, זו גאווה גדולה לכולנו. כל זה עדיין לא מוריד מהערך של האירוע הדרמטי של רצח של הנערה, שהוא אירוע כואב מאוד".

"אירועים כאלה לא זרים לנו", המשיך הלוי, "אני ועמיתיי לצמרת המשטרה היינו בזירות מחרידות שכאלו, והיינו צריכים לנתק את הרגש ולהפנות את הכל לטובת עבודה ממוקדת, לפגוע, לנטרל כדי לשמור על השקט. אנחנו חיים במדינה כזאת - זה כנראה ילווה אותנו כל חיינו".
"למרות זאת, ירושלים היום הרבה יותר בטוחה מבעבר" הוסיף מפקד המחוז בדימוס, "אי אפשר להתעלם מאירועי הטרור בשנים האחרונות ובעבר. אנחנו מכירים את הגלים הללו. אבל היום יש הרבה יותר יכולות משהיו בעבר, שפכנו את כל הידע שלנו משנים קודמות על ירושלים. זה אך ורק תלוי בניסיון, בתעוזה ובאומץ של השוטרים. אני חושב שעשינו דברים שונים חריגים ואפילו קצת מוזרים בשנים האחרונות - ורואים תוצאה של עיר הרבה יותר בטוחה. בוא ניקח את הנתון האחרון שהתפרסם, מיליוני תיירים מגיעים לירושלים. זו הוכחה להצלחת המשטרה" סיכם.

הלוי סיפר על ההתקדמות בציר הפיקוד במשטרה: "אני גדלתי ביחידות לוחמות שנהרגים שם הרבה לוחמים ומצילים מיליוני אנשים. במקומות האלה אתה מבין שדואגים לך. השנים חולפות, האווירה משתנה, אתה נמצא במקומות אחרים ובעייתיים באופן שונה, הרבה פחות מסוכנים מאיפה שאני גדלתי. עמדתי מול הסכנות האלו לא פעם, ואני וחבריי סיכנו את חיינו לא אחת. כשאתה נמצא למעלה, אתה מבין שאין פרגון. המלחמות הרבה יותר קשות. צר לי שזה ככה. לא רק אני חווה את זה. כל אלה שמגיעים לקצה ורוצים להתמודד, יש כאלה שמפריעים להם, שלא אוהבים את זה, ומשתמשים בכלים מסוימים כדי לפגוע בכל מיני אנשים. אני לא בכיין. זה עוד נושא שקורה היום - מישהו מביע משהו וישר כולם מתנפלים ואומרים שהנה הוא אומר משהו לא לעניין".
בהקשר הזה, דיבר על מפקדו לשעבר, רוני אלשיך: "בטח שהתאכזבתי מהיחס של אלשיך. תפקידו של מפכ"ל, בין היתר, זה ליצור המשכיות ולפתח מפקדים. לצערי, כל מי שמגיע לסוף התפקיד מבין שאין אף אחד שיכול להחליף אותו. אחד התפקידים הכי חשוב של מפקד זה לטפח את הפקודים, ובמקום זה הוא יצר סביבו מעגל של איבה, בגלל כל מיני דברים שהוא אמר, התבטאויות שלו. זה חבל".
"דברים שאני חש אותם" אמר הניצב, "זה דברים שאנשים יודעים. ברור שהוא (אלשיך) יגיד 'לא'. קח למשל את הדוגמה שהוא הבין שאני מקורב לרה"מ. כולם יודעים שהוא אמר את זה. בסופו של דבר אתה נדבק באיזשהי רכילות שאי אפשר להיפטר ממנה. הרכילות הזו היא לא נכונה, אין לי יכולת להוכיח, אבל זה לא נכון. אני מוכן לעלות פוליגרף, זה לא היה ולא נברא".
על ועדת גולדברג, העוסקת במינוי בכירים אמר: "המידע הרכילותי שהמשטרה העבירה ליועמ"ש לא ראוי. מי העביר אם לא הארגון, אם זה לא הארגון איך אפשר להעביר מבחוץ לארגון?. אלשיך העביר עליי מידע, זה ידוע. מסמך אלשיך פורסם בטלויזיה. אני אפילו לא יודע מה כתוב בו. לא אמרתי לארדן שימנה אותי. מי שיחליט למנות שימנה, אם לא אז לא. כמו כל אחד אתה מצפה שיקדמו אותך. אני לא מתכוון יותר מתי לדוש בזה. אני מכבד את השר, ומכבד את ההחלטה שלו, למרות שהיא מהולה בהרבה מאוד רכילות".

"לי כמפקד בשטח אין מקום וזמן להתעסק בלשכנע את הציבור נגד הרכילות הזו, כשאני אפילו לא יודע על מה מדובר" המשיך, "אחרי 38 שנים, אני לא ילד, עברתי כל כך הרבה דברים. אז מה לעשות? אני הלכתי לתפקיד הזה באופן מודע, לא הכריחו אותי, אפילו הפוליגרף שלי הודלף. רק שלי. רק אחר כך יצא צו איסור פרסום על הפוליגרפים של כולם. אני לא רוצה להישמע כאחד שמתחיל להילחם בזה ולהתבכיין. תשאל את אלשיך מה יש לו ממני".

"אני הייתי פקוד שלו. כמו כל היחסים של מפקד פקוד עשיתי כל מה שנדרש, ביצעתי את תפקידי הכי טוב שאני יודע. התוצאות מדברות, יותר מהכל. בסופו של דבר אתה נתקל בקיר רכילות והוא בלתי עביר, אבל הוא קיים. החליטו מה שהחליטו, החלטתי מה שהחלטתי והמשכתי הלאה" סיפר הלוי.
הניצב בדימוס סיכם את הראיון כשדיבר על המשטרה: "ראינו את התוצאות של עבודת המשטרה בירושלים, ראינו את הירידה בפיגועים, את העלייה בתיירות. מדובר בעבודת משטרה קשה מאוד. הכל עובד כרגיל, העסקים פורחים, ותוך כדי אין סוף אירועים. עם ישראל לא יודע איזו משטרה יש לו - שעובדת כל הזמן. אנחנו עושים טעויות, וזה טבעי וזה ימשיך לקרות, אבל מנסים ללמוד ולהתקדם מהטעויות".
על הרצון לקבל את תפקיד המפכ"ל אמר: "אני אלך לחיים הפרטיים - יקראו לי, אני אגיע. לא? זה גם בסדר".