שתי נשים נהרגו ו-41 נפצעו בתאונת דרכים קשה שאירעה הבוקר (ראשון) בכביש 443, סמוך לבית חורון, בין רכב מסחרי לאוטובוס של חברת קווים. ממד"א נמסר כי מצבם של שניים מהפצועים קשה, אחד מהם, בשנות ה--20 לחייו, פונה כשהוא בהכרה מעורפלת לבית החולים הדסה עין כרם הפצוע קשה הנוסף פונה לבית החולים שערי צדק. חמישה נוסעים נפצע בינוני ו-34 קל, והם פונו לבתי החולים בירושלים, וכן לאסף הרופא, שיבא ואיכילוב. אחד הפצועים הוא תינוק. לוחמי האש פעלו לחילוץ לכודים שנלכדו תחת האוטובוס ומסוק צבאי הוזנק לפינוי הפצועים.



12 פצועים הגיע למרכז לרפואה דחופה בבית החולים אסף הרופא, שלושה במצב בינוני ותשעה במצב קל. לשערי צדק פונו שני פצועים קשה, שניים בינוני ו-15 קל, בהם ארבעה ילדים. להדסה עין כרם פונו שישה פצועים, בהם הפצוע קשה, גבר כבן 58 במצב בינוני וארבעה נערים במצב קל. בהדסה הר הצופים מטופלים שבעה פצועים במצב קל, שניים מהם ילדים והשאר ומעל גיל 20. 

ככל הנראה, התאונה אירעה לאחר שהרכב המסחרי שנפגע, עצר בפתאומיות בצד שמאל של הכביש בעקבות תאונה שהיתה בנתיב הנגדי. האוטובוס לא הספיק לעצור, התנגש בו והתהפך לתעלה בשול הימני של הכביש.

פרמדיק מד"א פאדי דקידק, שהגיע בניידת טיפול נמרץ הראשונה למקום סיפר: "כשהגענו המראה היה מזעזע, ראינו אוטובוס הפוך על צידו על מעקה הבטיחות בצד הכביש. הייתה המולה גדולה, חלק מנוסעי האוטובוס יצאו עצמאית וחלקם בעזרת פרמדיקים שלנו וחיילים שנקלעו למקום. כוחות הכיבוי שהגיעו מהר למקום סייעו לנו לחלץ את שאר הנפגעים כששתי נשים, אחת בשנות ה 50 והשנייה כבת 30 נלכדו בחלקו האמצעי של האוטובוס. תוך החילוץ המורכב והממושך נכנסו לאוטובוס וביצענו בהן בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים, המשכנו לבצע סריקה באוטובוס ומלבד אותן שתי נשים כולם חולצו ויצאו החוצה. בין הפצועים הייתה תינוקת כבת שנה, היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מחבלה בראשה, תוך טיפול רפואי פינינו אותה לבית החולים כשמצבה קל. שלושה גברים היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות קשות בפלג גופן העליון, שאר הנפגעים ישבו בצד הכביש והכוחות שלנו ביצעו מיון ראשוני והעניקו להם טיפול רפואי ולאחר מכן פינינו אותם לבתי החולים".


אליעזר סאמט, מזק"א, סיפר ברשת ב': "אני בתוך האוטובוס כרגע, שתי ההרוגות פונו. אנחנו צוות של זק"א שם, במלאכת הקודש הקשה מכל. זירה מאוד מאוד קשה. לא יודע אם רואים את זה, אבל גדר הבטיחות נכנסה לתוך האוטובוס מהגג, כשהוא נפל, וכנראה שזה מה שגרם למוות. זירה מאוד קשה, והמתנדבים עושים פה עבודת קודש".
 
"זה כמו שדה קרב, עשרות פצועים, חלק בתוך האוטובוס, חלק בחוץ, היתה המולה גדולה מאוד. האוטובוס שכב על עצמו, והחצי שלו בתוך שול הכביש, בתוך התעלה, היה חשש שהוא יתהפך איתנו, אז קשרו אותו למנוף, עם שרשרת חזקה, ואנחנו עם מד"א, והמחלצים, וכולנו עבדנו כתף אל כתף. כרגע אנחנו היחידים שנשארו פה בזירה".
 
חילוץ הלכודים באוטובוס. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
חילוץ הלכודים באוטובוס. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

חובש בכיר במד"א, אוריאל גולדברג, סיפר: "טיפלתי בתאונה קלה בכביש 443 לכיוון מחסום מכבים כשלפתע שמעתי רעש חזק מאוד מהנתיב הנגדי וראיתי את האוטובוס מתהפך על צידו. מיד דיווחתי למוקד 101 של מד"א על התאונה ובסיוע אזרחים וחיילים שהיו במקום התחלנו לחלץ את עשרות הנוסעים שהיו באוטובוס, יחד עם צוותי מד"א נוספים שהגיעו במהירות למקום ביצענו הערכה רפואית לפצועים, שניים מהנוסעים היו מחוסרי הכרה והשאר התהלכו. כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום המשיכו את הטיפול הרפואי ופינו את הפצועים לבתי החולים כארבעה מתוכם במצב קשה, 3 בינוני ו- 23 קל". 




דוד קריספל, מנהל אגף המבצעים של איחוד הצלה מדווח מהזירה: "כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים שהיו בסמיכות למקום הענקנו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה לנפגעים. חלקם היו לכודים וצוותי כיבוי פעלו לחלצם. למרבה הצער מדובר בזירה קשה עם מעורבות מספר רב של נפגעים ששהו ברכב ובאוטובוס שהתהפך".
אורי עופרי, חובש באיחוד הצלה הוסיף: "חלק מהנפגעים פונו בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של איחוד הצלה שהגיעו למקום. כמו כן עקב אופי האירוע הוזעקו למקום גם צוותי חוס"ן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".


תאונת דרכים בכביש 443. צילום: דוברות המשטרה
תאונת דרכים בכביש 443. צילום: דוברות המשטרה