למרות מצבה הקשה של מפלגת העבודה בסקרים, ח"כ נחמן שי שלל הבוקר (ראשון) ב-103FM את האפשרות של חיבור בין מפלגתו לבין מרצ, וכן את האפשרות שראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ויו"ר התנועה ציפי לבני יחברו אליה מחדש. בראיון לתוכניתה של אילה חסון, התייחס ח"כ שי לפריימריז במפלגה והגיב גם על הראיון עם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, יו"ר חוסן לישראל.
 
"לא ולא", אמר שי על האפשרות של איחוד עם מרצ. על האפשרות של החזרת החזרת אהוד ברק או ציפי לבני למפלגה, אמר: "ספקולציות עיתונאיות שאין להן היתכנות. לתקשורת טוב לעסוק בכל מיני חישובים אך אנחנו לא רואים סרט בו גבאי יישב יחד עם לבני".
 
חבר הכנסת אמר כי הראיון של גנץ ב"ידיעות אחרונות" לא הביא אף אמירה ברורה. "לגנץ זה עשה שירות טוב. לציבור הישראלי שירות רע כי הוא לא אמר מיהו גנץ ומה הוא רוצה לעשות כראש ממשלה", אמר שי. "היו תמונות יפות של ישיבה במטבח. אי אפשר להנהיג את מדינת ישראל עם אדם שלא אומר אף אמירה חדה, ברורה, ערכית ואידאולוגית. זה לא עובר".
 
 

מוקדם יותר, חבר העבודה התייחס לפריימריז במפלגה שייערכו מחר. "היו התערבויות חיצוניות, היו רשימות כאלה ואחרות והיו קמפיינים טלוויזיוניים מתוך המפלגה ואולי גם מחוץ אך אני החלטתי שהקמפיין שלי יהיה קמפיין חיובי. אדבר בעד ולא נגד", אמר. "זה מתאים לאישיות שלי. כתבת צעירה בשם אילה חסון תיארה לפני עשר שנים את הסיכויים שלי להיכנס לרשימת מפלגת העבודה. היא לא העריכה אותם נכונה כי נכנסתי למקום טוב במרכז הרשימה. אני מקווה שגם הפעם יהיו טעויות בתקשורת".

חסון השיבה: "אני הפעם נמנעת מלצטט שטויות. דיברתי לאחרונה עם עיתונאית ושאלתי אותה איך דיווחת שניר ברקת עתיד להיזרק מהרשימה. מישהו מפיץ דבר הבל וכולם מדברים על זה בחשיבות גדולה. בסוף הוא עשה בית ספר לכולם והגיע למקום גבוה. למדתי שאם אני לא חיה ונושמת את הדופק של המפלגה, כפי שהיה כשהייתי כתבת פוליטית, אני לא מסתכנת ולא מצטטת דברי הבל. אני בוגרת דיווח אמת". שי ענה: "נזכרתי שלמדנו יחד בתקשורת שהיא לא רק מדווחת אלא גם מעצבת מציאות".

נחמן שי. צילום: הדס פרוש , פלאש 90
נחמן שי. צילום: הדס פרוש , פלאש 90

 
העיתונאית אמרה: "אין ספק. חלק מהכעס שלי על הסקרים הוא שהם יכולים להיות שקריים בכוונת מכוון במטרה לעודד חיבור של מפלגות כאלה ואחרות יחד עם עוד מניפולציות זולות. גם הציבור כבר יודע את זה. מה המקום של מפלגת העבודה?". חבר הכנסת השיב: "זו עלולה להיות טרגדיה. אני מקווה שלא. זה אמנם לא אסון לאומי אך מפלגת העבודה עומדת על הקו של להיות או לא להיות".
חסון אמרה: "זה לא מעט בזכות החבר'ה בעבודה. במפלגות שאין בהם פריימריז גם אם האנשים ממורמרים הם לא מעזים לעשות את מה שאתם עושים. אצלכם אדם נבחר ובמקום להאדיר אותו ואת הרשימה שולפים את המצ'טות". שי ענה: "אנחנו מכירים את ההיסטוריה ויודעים שיושבי ראש לא מצליחים להיבחר, עומדים שוב לבחירה ובדרך כלל לא נבחרים יותר כי המפלגה רוצה לנסות מישהו חדש. במקרה של אבי גבאי, הוא עוד לא התמודד אך היו קרבות קשים סביב הבחירה שלו. אני בכל דרך שהיא אמרתי שצריך לסיים את זה ולא הסכמתי למהלך של פיצול או פגיעה ברשימה או פגיעה אישית בגבאי".