לאחר שפרסם את הטור שלו בו הוא מבקר בחריפות את התנהלותו של יו"ר מפלגת "חוסן לישראל", בני גנץ, בחברת ההייטק שאותה ניהל, ובהתאם השליך את הממצאים על הקריירה הפוליטית הצפויה לו, בן כספית דיבר על הנושא היום (ראשון) בתוכניתם של ינון מגל ויואב לימור ב-103FM ואמר: "המחויבות היחידה של עיתונאי צריכה להיות שהצופה ידע הכל. אריה אלדד אומר שאם יפסיקו לכתוב על בני גנץ הוא פשוט יפסיד. אני אומר שגם אם יגידו לי להפסיק לכתוב לו והוא יפסיד – אני לא אפסיק".

אין עיתונאי ללא אג'נדה.
"אתה מקשקש בקומקום. לכל אחד מאיתנו יש את העדפות שלו והדעות שלו. כשאני כותב טור דעה אז הדעה שלי זו הדעה שלי. במשך חודשים נפגשתי עם אנשים במקומות אפלוליים שמספרים על בני גנץ לצורך העניין, אני לא יכול למנוע מהקהל שלי לדעת את זה".
 

אתה לא ממציא כאן עולם חדש. רוב התקשורת הם אנשים עם השקפת עולם שמביאים אותה לידי ביטוי.
"לא אמרתי שאני ממציא כאן עולם חדש, לכל אחד בתקשורת, גם למקור עיתונאי יש אינטרס. אם רביב דרוקר, לדוגמה, יקבל סיפור שמפיל את אותו מישהו שעומד להביס את נתניהו בבחירות, הוא יפרסם את זה. זה ההבדל הפשוט בין עיתונאי ל'לא עיתונאי'".
 
כספית הוסיף: "אני פרסמתי עשרות כותרות ענקיות שהם לכאורה כנגד האג'נדה שלי. מיוסי גינוסר עד לקרן החדשה. ב-1999 חלק גדול בציבור רצה להיפטר מנתניהו ולאף אחד לא הייתה מוטיבציה לחקור על הפריימריז בעבודה. קיבלנו את ברק שהעלה את המדינה באש ומבחינתי האירוע הזה הוא תקלה. האירוע הזה צרוב לי כנורת אזהרה אדומה".
 
בסוף השבוע קרעת את בני גנץ לגזרים על תפקודו בסטארט אפ הכושל בו הוא היה היו"ר.
"זה באמת פרי של עבודה ארוכה מאוד שנוצרה עוד בטרם קמה מפלגת חוסן לישראל. מקור מספר אחד פנה אליי ואמר שהוא חייב לספר את הסיפור על מי שרוצה להיות ראש הממשלה הבא. זה הוביל אותי למקור מספר שתיים וזה פחות או יותר נעצר במקור ה-14. אף אחד מהם לא קשור לפוליטיקה אך נדמה לי ש-12 מתוכם היו שמחים שנתניהו יפסיד בבחירות. אחרי חרישה עמוקה מאוד קיבלתי את התמונה שדומה לתמונה בקריירה הצבאית שלו - לאט, בנחת, בלי לטלטל את הספינה ולקבל את הדין בלי ליזום יותר מידי ובלי לעצבן אף אחד. חשבתי שאת התמונה הזו צריכים להביא לקוראים ויעלה כמה שיעלה – זו מהות העבודה".
 
התמונה שעולה בעיניך זו דמות שאינה יודעת לקבל החלטות?
"כן. זו דמות חלשה, היא לא יודעת לקבל החלטות ומעדיפה לזרום ולדחות את הקץ. הרבה מאוד פעמים במהלך הקריירה שלו אתה מוצא מישהו שמפעיל אותו, מישהו ששולט ומשקיע בדמות".
 
כתבת שנתניהו מופעל על ידי משפחתו, כתבת על גבי אשכנזי שהוא מופעל על ידי אחרים. במה שונה גנץ?
"אם בסוף יהיו שני פתקים של שני מועמדים אני אבחר לשים את הפתק של גנץ במקום את של נתניהו ואברח. אני חושב שעדיף להיות מושפעים על ידי אנשים טובים מאנשים שמשפיעים על ראש הממשלה. יש אנשים שיודעים לקבל את ההחלטה, שמתייעצים. אני מודד סיכוי הצלחה של ראש ממשלה על ידי האנשים שהוא מביא סביבו".