פעל לבדו: ערפאת ארפאעיה, הפלסטיני בן ה-29 החשוד שרצח את אורי אנסבכר ז"ל, שחזר לפנות בוקר (ראשון) את המעשה, וטען שאיש לא סייע לו. השחזור מקדם את חקירת הרצח, אולם שאלת המניע עדיין נותרה פתוחה, וטרם הוברר אם הרקע לרצח הוא לאומני. למרות זאת, הלילה הגיעו לוחמי צה"ל אל ביתו של ארפעייה בחברון, ומיפו את ביתו להקראת הריסה אפשרית



כזכור, גופתה של אורי נמצאה ביום חמישי בעין יעל, אחר שנעדרה משעות הצהריים, כשעליה סימני אלימות קשים. קצת יותר מיממה לאחר מכן איתרו כוחות הביטחון אל החשוד, שהסתתר ברמאללה. החשוד נתפס כשהוא בלי נשק, והתחבא במבנה סמוך למסגד, ממנו שלפו אותו כוחות הביטחון בדרך למעצר וחקירת שב"כ. החוקרים הצליחו אתמול לאתר בזירת הרצח ועל גופתה של המנוחה ראיות הקושרות את החשוד לרצח.



מיפוי ביתו של החשוד ברצח. צילום: דובר צה"ל
מיפוי ביתו של החשוד ברצח. צילום: דובר צה"ל



דודתה של אורי, נעמה כהן, אמרה לעיתונאים כי "אני רוצה להודות לכל עם ישראל על החיבוק הגדול והחם שאנחנו מקבלים מכולם. רציתי לספר קצת על אורי. אורי הייתה ילדה מלאת אור, הפיצה אור בעולם. הייתה ילדה של אהבה ואהבה את כולם. רצתה לאהוב את האדם ואת האדמה, כל בן אדם. רצתה לאהוב יותר. עבדה על עצמה כדי לגדול ולשפר. הייתה לה נפש מיוחדת וגדולה שחדרה לכל אדם".



כהן המשיכה: "היינו מאוד קשורות מן הרגע שהיא נולדה. למדתי ממנה המון. היו לנו הרבה שיחות. דיברתי עם אדם עמוק וגדול. היא אהבה את הטבע. הייתה יוצאת ומטיילת המון. היא הייתה יכולה לשמוח מפריחה יפה. היא רצתה רק לגעת, לראות, ללכת. השיחה האחרונה שלנו הייתה ביום שישי שעבר. כל פעם שנפגשנו הייתה נותנת חיבוק". 



"דיברנו על העתיד, היא התחילה לחשוב מה לעשות הלאה", אמרה כהן. "היו לה הרבה חלומות, היא רצתה ללמוד, אבל זה קטע את הכל. היא לא ענתה לטלפון. ברגע שהיא לא חזרה החשד התחיל. התחלנו לחשוד שמשהו קרה לאורי".



מאז הרצח, נשמעו קריאות לעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להפעיל את חוק קיזוז משכורות המחבלים ולמנוע את העברת הכסף לרשות הפלסטינית. הבוקר, בישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי "עד סוף השבוע תושלם עבודת המטה הדרושה למימוש חוק קיזוז משכורות מחבלים". עוד אמר נתניהו כי "ביום ראשון הבא אכנס את הקבינט ואנחנו נעביר את ההחלטה הדרושה לקיזוז הכספים. הכספים יקוזזו ושאיש לא יטיל בכך ספק".

גם שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס למצב בפתח הישיבה: "טוב שרה"מ נתניהו הבטיח הבוקר שהוא מתכוון ליישם את החוק לקיזוז כספי טרור.‬ חשוב לקיים הבטחה זו כבר ביום ראשון הבא, החוק עבר בקיץ האחרון ויכל היה לפעול כבר למעלה מחודש. השרה שקד ואני נעניק לרה"מ גיבוי מלא אל מול הלחצים הכבדים של הרשות הפלסטינית. הרוצח המתועב של אורי אנסבכר, השם יקום דמה, יתחיל כבר בימים הקרובים לקבל קצבת טרור של 12-20 אלף ש"ח בחודש לכל חייו, אלא אם ישראל תפעל". 

ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר הייתה בסימן הרצח המזעזע שהתרחש בסוף השבוע באזור מזרח ירושלים, של בת השירות הלאומי, אורי אנסבכר ז"ל, מעצרו של החשוד בפעילות מיוחדת של צה"ל והמשטרה והזעם הציבורי סביב הפרשה.



ביום שישי הובאה הצעירה למנוחות בבית העלמין ביישובה, תקוע. אביה, הרב גדי, אמר בהלווייתה כי "יש לי כל כך הרבה דברים להגיד. אני רוצה לומר את כל הדברים שיש לי להגיד על אורי. ואני לא יודע מה להגיד לך. שחשבתי עלייך עכשיו, איך עשית כל כך הרבה. ראית חד, ראית צלול, ראית הכל. הפכת את כל הדינים. ניצחת אורי, ניצחת. חיית חיים שלמים. את שלמה. את שלמה".



אמה של אורי, ספדה לה: "את ילדה של מילים, מילים שנותנות, מילים עדינות. ולי עכשיו לא נשארו מילים. האמת - רק תודה. רק להגיד לך תודה. על החיבוקים החמים שלך, ארוכים וחזקים. לפעמים גם הצמדת נשיקה על הלחי, נתת הרבה כוח. תודה על המון רגעים של לב פתוח, של שיתוף והקשבה. על האומנות שלך, שידעת להגיד מה שצריך. להפוך אמירה מורכבת לפשוטה".