לאחר שנחשף כי מערכת המשפט מנהלת מאגר מידע על מפרסמי פוסטים ביקורתיים נגד שופטים, ואף פונה למפרסמי הפוסטים בדרישה להסירם, למעריב נודע כי במהלך הדיונים בין מערכת המשפט לבין משרד היועץ המשפטי לממשלה הוסכם בין הצדדים כי מערכת המשפט תפסיק באופן זמני לפנות למפרסמי הפוסטים בדרישה להסרתם.


כזכור, במהלך חודש דצמבר התגלה כי מערכת המשפט מקיימת מאגר המכיל נתונים אישיים על אזרחים הכותבים פוסטים ברשתות החברתיות נגד שופטים, ולאחר הפרסום סירבה להסירו, וזאת בניגוד לחוק מאגרי המידע. מהנוהל הרשמי שקיבלה התנועה למשילות ודמוקרטיה במענה לבקשת חופש המידע שהגישה, עולה כי אנשי הנהלת בית המשפט מנטרים באופן שיטתי מידע ברשת ועורכים רישום מפורט של כותבי הפוסטים, כולל פרטיהם האישיים. אם פוסט מסויים מכוון נגד שופט, הוא אף יקבל לידיו עותק שלו. 

רז נזרי, צילום: מרק ישראל סלם
רז נזרי, צילום: מרק ישראל סלם
בתגובה להתראה ששלחה התנועה בנושא, השיבה הנהלת בתי המשפט כי היא אוספת פרטים גלויים ברשת האינטרנט - ולכן לשיטתה הדבר מותר על פי חוק וכי מטרת המאגר היא הסרת התכנים הפוגעניים החורגים מגדר ביקורת לגיטימית. בתגובה להתראה ששלחה התנועה למשילות למשרד היועץ המשפטי לממשלה הוחלט להקים צוות בראשות המשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי שיבחן יחד עם הנהלת בתי המשפט את חוקיות הנוהל. לאחר פנייה נוספת מצד התנועה הודיעה רז נזרי כי עד לסיום עבודת הצוות יוקפא הנוהל של הנהלת בתי המשפט. אלא שהיועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט עו"ד ברק לייזר הודיע לתנועה למשילות ודמוקרטיה כי לא קיבל פנייה שכזו מהיועץ המשפטי לממשלה ואין בכוונתו להקפיא את כלל העבודה בנושא ועובדיו ימשיכו לפנות לגולשים שבהתבטאויותיהם יש חשש לעבירה פלילית.

בשלב זה, פנתה שוב התנועה לעו"ד רז נזרי וללשכת היועץ בטענה כי בהנהלת בתי המשפט לא נענים להחלטה. בתגובה, הודיע היום המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, כי הנהלת בתי המשפט לא תוכל להמשיך ולהפעיל את נוהל המעקב שלה על התבטאויות של גולשים ברשתות החברתיות המבקרים את מערכת המשפט ואת השופטים. נזרי הבהיר כי הנהלת בתי המשפט לא תוכל יותר לפנות לגולשים ולדרוש הסרה של הפרסומים, עד להודעה חדשה.
בתנועה למשילות ודמוקרטיה מברכים על תשובתו של עו"ד רז נזרי וקוראים לגולשים ברשת לדווח לה במקרה של הודעה מהנהלת בתי המשפט שנועדה להסיר תכנים ופוסטים. מנהל הפעילות של התנועה למשילות ודמוקרטיה, יהודה עמרני אמר למעריב: "דרשנו במשך למעלה מחצי שנה שהנהלת בתי המשפט תחדל מהנוהל הפסול שלה, המנוגד לחוק. אנו שמחים שהיועץ המשפטי לממשלה אימץ את דרישתנו, אולם המבחן יהיה ביישום בפועל, ואנו נעקוב אחרי העניין. אנחנו קוראים לכל אדם שקיבל בימים האחרונים פנייה מהנהלת בתי המשפט להסיר פרסומים שהעלה ברשתות החברתיות, לפנות אלינו כדי שנוכל לוודא שהנוהל הפסול, אכן הופסק."