בכל זאת שביתה: לאחר שעות של דיונים בבית הדין לעבודה, החליט הערב (ראשון) בית הדין לדחות את תביעת הנהלת בית החולים הדסה, ולאפשר לרופאי בית החולים לשבות החל מיום שלישי בשעה שש בבוקר. בהחלטתו ציין השופט כאמל אבו קאעוד כי השביתה ננקטת כצעד אחרון ולאחר שהצדדים ניסו להגיע לפשרה, אך למרות הדיינות ארוכה בבית הדין - לא הגיעו הנהלת בית החולים והרופאים לעמק השווה.



בתגובה להחלטת בית המשפט, אמר פרופסור ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל שתומכת במאבק רופאי הדסה כי "חשוב לציין כי כבוד השופט השתכנע שמוצו הליכי הידברות ושהצעד החד צדדי מצדיק את השביתה. זאת ועוד ציין שהנהלת הדסה דחקה את הרופאים לשביתה על מנת להגן על המתמחים. אנחנו מקווים שהנהלת הדסה תתעשת ותקלוט לאלתר את המתמחים הממתינים מתחילת פברואר".



חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) התייחס גם הוא להחלטת בית המשפט, וקרא לרופאים לבטל את השביתה המתוכננת. "מתמיהה העובדה שההסתדרות הרפואית, בוחרת בצעד הבריוני של השבתת בית חולים. אסור שבתי החולים יהפכו לכלי שרת במאבקים", אמר אזולאי והוסיף, "את המאבק צריך להשאיר לשולחן המשא ומתן. ההחלטה של ההסתדרות הרפואית להכריז על שביתה בלי שקדם לכך תהליך של משא ומתן והכרזה על סכסוך עבודה, מלמדת על חוסר אחריות של ההסתדרות הרפואית".



כזכור, השביתה באה על רקע סכסוך עבודה בין הנהלת בית החולים לרופאים בנוגע להעסקת מתמחים במוסד הרפואי. הרופאים מוחים על ביטול העסקת מתמחים שהיו אמורים להתחיל לעבוד בבית החולים החודש, ולמרות שכבר סוכם כי יתחילו את התמחותם בבית החולים. במכתב ששלח פרופסור חגי להנהלת בית החולים לפני השביתה, שהייתה אמורה להתקיים בראשון אך נדחתה עד הדיון שנערך היום, אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית כי "הצעד הפתאומי והפוגעני, במסגרתו עצרת קליטת רופאים שהתקבלו לעבודה בהדסה, לרבות מתמחים שהיו אמורים להתחיל עבודתם בתחילת חודש פברואר 2019 . הרופאים הללו תכננו והסתמכו על מועד תחילת העבודה שקבעתם עימם והם כעת, בגלל החלטתך, יושבים בבית ללא שכר ומבלי שהחלו את התקופה הקריטית לקריירה הרפואית שלהם - היא תקופת ההתמחות".



מבית החולים נמסר כי "הדסה קיבלה את פסיקת בית הדין לעבודה ותבקש מחר רשות ערעור. מנכ"ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין, שב ומבקש מרופאי בית החולים לגלות אחריות לשלומם של מטופליהם ולהמנע משביתה שתוצאותיה תהיינה לבטח הרסניות לבית החולים וישאירו חותם למשך זמן רב. יש להגיע להחלטות משותפות באשר לשכר הרופאים האקדמיים הבכירים במו״מ ולא בדרך כה פוגענית עבור כולם".