עד לאחרונה, מפגש כזה היה נשמע דמיוני, אבל במציאות הפוליטית הנוכחית, חיבור בין בתו של הרב עובדיה יוסף לבין מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד בהחלט עומד על הפרק. היום (שני) תיפגש עדינה בר שלום, יו"ר מפלגת אחי ישראלי ובתו של הרב יוסף ז"ל עם לפיד, כדי לדון באפשרות של ריצה משותפת.

אתמול פרסמה בר שלום את רשימת המפלגה לכנסת. במקום הראשון נמצאת בר שלום עצמה, האישה החרדית הראשונה העומדת בראש מפלגה בישראל. בר שלום היא מייסדת המכללה החרדית, כלת פרס ישראל ובעלת אות אביר איכות השלטון.

מחצית מהעשירייה הפותחת של הרשימה מורכבת מנשים. במקום השני נמצא אלוף במיל' גדעון שפר, הטייס המעוטר ביותר בצה"ל, ששימש כסגן נשיא חברת אלביט מערכות וכיו"ר מכללת אחווה. במקום השלישי תא"ל במיל' רות מלכי ירון, דוברת צה"ל לשעבר, דיפלומטית ששימשה מנהלת מחלקת ירדן במשרד החוץ, דוברת שגרירות ישראל בארה"ב ומייסדת תוכנית ההכשרה "צוערים לשירות המדינה".
 

לפיד. צילום: מרק ישראל סלם
לפיד. צילום: מרק ישראל סלם


"רשימת אחי ישראלי מייצגת את כל המגזרים המרכיבים את תמונת הפסיפס המרתקת שממנה בנויה החברה הישראלית", אומרת בר שלום. "דתיים, חרדים וחילונים, נשים וגברים, מזרחים ואשכנזים, יהודים ובני מיעוטים, מרכז ופריפריה. כולנו ישראלים, ואנחנו מתמודדים למען כולם ובשם כולם".

במקומות הבאים ברשימה: היזם החברתי משה אוחיון, חבר מועצת העיר אופקים ומייסדן של עמותות רבות, טלי יגל, מגשרת בכירה ועורכת דין, לשעבר תושבת עפרה וכיום תושבת כפר האורנים, ועודד פריד, פעיל מוביל בקהילה הגאה ולשעבר מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב.

בתוך כך, אמש מסרה יו"ר מפלגת גשר, ח"כ אורלי לוי־אבקסיס, כי הופסקו המגעים בינה לבין מפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ על אפשרות להליכה משותפת. "לא כל דיבור הוא חיבור", אמרה. "אותי מעניין איך לקדם את הנושאים החברתיים. ביני לבין גנץ ישנה תהום פעורה, ואם אני לא יכולה להביא את האג'נדה שלי, אין טעם לחיבור".