ירושלים היא העיר שבה ההיקף הגדול ביותר של הברחות סיגריות בישראל, כך עולה מסקר שנערך לבקשת חברות הטבק. הסקר עולמי, שנעזר לשם הכנתו בחיטוט בפחי אשפה, נערך בישראל מדי שנה החל מ־2013. מהסקר הנוכחי, המסכם את שנת 2018, עולה עוד כי כמחצית מכלל הברחות הסיגריות לישראל מקורן ברשות הפלסטינית.
 
רק לאחרונה חשפו בודקי המכס במעבר הגבול ניצנה ניסיון להבריח סיגריות בתוך לוחות עץ שעליהם הונח משלוח כלי פלסטיק ממצרים שיועד ליבואן פלסטיני מחברון. במשלוח הוסלקו 2,688 פאקטים של סיגריות ששווים בשוק מוערך ב־800,000 שקל. במעבר הגבול אלנבי עם ירדן נרשמו ב־2018 כ־27,000 אירועי תפיסה, במשקל של 50 טונה טבק ו־180,000 פקטים של סיגריות, ששוויים כולל מסים עומד על כ־87 מיליון שקל.
 
מדובר בתעשייה בלתי חוקית אשר גורמת להפסדים כספיים אדירים למדינה,  אך גם לחברות הטבק. כדי לאמוד את היקף התופעה בעולם, מבצעת חברת MSIintelligence השוויצרית סקר שנתי בכ־70 מדינות ברחבי העולם, ובהן ישראל. אנשי החברה פושטים על מאות פחי אשפה בעשר ערים מרכזיות בישראל כחלק מתהליך איסוף הנתונים.
 

מהסקר עולה, כאמור, כי נגע ההברחות בירושלים הוא הגבוה ביותר בארץ. היקף החפיסות המוברחות עומד על 42% מסך הסיגריות שנמכרות בבירה. במהלך השנה האחרונה נרשמה גם עלייה דרמטית בהיקף החפיסות המוברחות בראשון לציון ביחס ל־2017.
 
ערן גיא, סמנכ"ל קיימות וסחר בלתי חוקי בחברת פיליפ מוריס, מסביר: "למרות המאמצים הרבים של המכס, עדיין יש גידול בתופעת ההברחות. הסיבות לכך הן קודם כל עלייה משמעותית של הברחות מהרשות הפלסטינית – כמחצית מכלל ההברחות ב־2018. הסיבה השנייה היא הגידול בטיסות למזרח אירופה, ששם המוצרים זולים בהרבה".